tisdag 1 juni 2010

Migrän medicin??


Märkligt. När jag blev sjukskriven första gången så skrev läkaren ut Imigran för de där "rejäla" attackerna som dyker upp ungefär varannan dag. Jag har hållit mig ifrån dom så länge som möjligt eftersom dom inte är helt "riskfria". Men det är dom inte för någon, gravid eller inte. Så jag fick ta max 3 st i veckan, om jag behövde. Som sagt, har låtit bli, tills för en vecka sen ungefär, då jag tog min första. Kan inte beskriva hur skönt det var att bli smärtfri ett par timmar, för dom hade en fruktansvärt bra effekt. Behövde inte ta en ända Citodon på nästan ett dygn efter det. Det var så skönt och så befriande...

Igår ringde nästa läkare för att förlänga sjukskrivningen. Då sa hon tvärtom. I enstaka fall, om jag var tvungen, men inte annars. Dom var absolut inte bra när man var gravid. Vem sjutton ska man lita på???

Operation nedtrappning är på gång. Jag måste snart trappa ner på mina värktabletter, för risken för att barnet kan vara abstinent när det föds, är annars ganska stor. Det är såklart inget jag vill. Att jag har tagit dom fram tills nu har ju varit lika mycket för barnets skull som för min. För hade jag inte gjort det, hade jag inte fungerat. Inte kunnat äta, inte kunnat vara uppe och inte kunnat vara mamma... Men man undrar ju hur dessa veckor kommer att bli framöver. För de veckor som precis har varit, har ju varit hemska. Om jag uppfattas som otrevlig så menar jag inte det. Förmodligen har jag bara ont...

Inga kommentarer: