måndag 31 maj 2010

Vår eller sommar?

I morgon är det 1 juni... 1 juni?? Förstår ni? Det ska vara sommar nu, med sol och värme. Men kan inte avgöra om det är vår eller sommar ute. De där riktigt härliga sommardagarna är lätträknade. Vi har knappt använt våra utemöbler på baksidan än. Tror jag satt i dom en gång den dagen jag fixade ordning på baksidan, men efter det har dom stått övertäckta... Det gör mig inte så värst mycket, eftersom jag växer otroligt mycket nu, på alla håll. Hur ska detta gå till? Det har ju fungerat innan, men hur??? Det kommer bli otroligt svettigt i sommar... OM det nu blir någon sommar. För min del får den gärna komma i augusti! Men för barnens del, får den gärna komma nu.

Det känns konstigt att jag får vara hemma hela sommaren. Jag som bara har haft en riktig semester i mitt liv, får nu vara hemma länge. Sjukskrivningen gick ut igår, men kommer bli förlängd till den 14 juni. Den 15 juni börjar havandeskapspenningen och då behöver man inte ha dåligt samvete för att man går hemma längre. Vet att jag inte ska ha det nu heller, för jag har inget val. Men det känns ändå... Svaret kom i fredags. CT-röntgen av huvudet var bra. Det var skönt och få det på papper. Funderade på att sätta upp lappen på kylskåpet för att påminna mig att det gör ont, fastän det är bra. Vad gäller värken blir den inte bättre. Får rejäla migrän attacker varannan dag. Tar jag imigran så fort jag känner det, så går den tillbaka ganska bra, förutom att man mår "tjuvtjockt" i hela kroppen. Kvar blir bara den "vanliga" huvudvärken som verkar sitta bra där den sitter. Vissa dagar "står man ut", vissa dagar inte...

På lördag går jag in i vecka 30+0... Något jag heller knappt förstår. Eller jo, varje gång jag går förbi en spegel, då förstår jag verkligen. Nästan att det blir tvärtom, BARA vecka 30 med DEN magen?? Har sagt till alla andra som varit gravida att när dom går in i vecka 30, då är det nedräkning. Men när jag går in i vecka 30 känns det mer som en upptrappning, som kommer vara länge... Varför är det så? Snart ska vi hämta vagnen med! Skulle inte gjort den förrän 1 augusti, men jag ångrade mig. Vill hämta den snart! Så jag var inne och frågade när den kom hem. Vecka 24 fanns den monterad och klar. Och då är jag där, på måndagen om det är möjligt. För jag vill ha hem den nu!

Barnens sommarlov börjar om en och en halv vecka bara. Skönt för dom att få vara lediga lite. Dom har haft tuffa år med tidiga mornar och långa dagar hos både mig och deras pappa. Önskar dom kunde vara här lite mer i sommar så dom slapp fritids, slapp gå upp på morgonen... Få ha sommarlov på riktigt, när jag ändå är hemma. Men verkar inte som det kommer bli så...

Jag avlutar med lite reklam för apoteket. Har införskaffat mig, än så länge, två produkter av märket Natu Vive som finns på apoteket. En body lotion och en dag creme för ansiktet. Jag tror att det är något av det bästa jag har prövat. Det är väl inte så jätte billigt, men tok bra!! Huden blir så len och så luktar de så himla gott! Alla föll mig inte i smaken (eller lukten...) men de här gjorde det definitivt!

2 kommentarer:

Madelens blogg sa...

Skönt att allt såg bra ut på proverna!! Är du redan i vecka 30? Och nu kommer tiden att gå ännu fortare=)

Jensan sa...

Ja det var skönt. Fortare?? Fy, känns som det är evigheters evigheter kvar...