onsdag 2 juni 2010

Den hade fäst på benet, fästingen...



Jag hatar fästingar!! Dom är små otäcka djur som jag bara inte klarar av!

När jag åt frukost idag så började det klia på benet. Hade som vanligt mina tunna mysbyxor på mig, så jag kliade lite på benet samtidigt som jag kände att det var något innanför byxorna. Kände en gång till och ja, den satt fast på benet. Nä, tänkte jag, det kan väl ändå inte va en fästing. Men jo då, det kunde det visst va det. Jag fick panik. Dom är så vidriga och äckliga så jag saknar ord! Hästtjej som man varit, men fästingar har jag klarat mig ifrån. Varenda sommar, varenda år. Jag har bara haft en innan, förra året. Men inte annars, vilket jag är otroligt glad för. Men nu ska man få en på sig bara man går ut genom dörren, för det var ungefär det jag gjorde igår.

Det tog mig nog en timme att samla mig för att försöka dra bort den. Mådde illa och försökte förtränga att den var där, men inte försvann den för det. Nej då, den satt kvar varenda gång jag tittade efter. Detta kanske va en av de minsta som existerat, men dom är lika otäcka för det! Men det var väl bara och bita ihop och plocka fram pinsetten och dra bort det lilla äcklet. Det gick hur lätt som helst, den va ju så liten. Slängde den i handfatet och spolade vatten på den. Då hoppade den upp på kanten. Bläsch. Visste inte att dom kunde hoppa så, men det kunde dom visst, så jag spolade ner den i toaletten istället. Hoppas inte den tar sig upp därifrån, för då blir det ännu mer otrevligt att ta bort den... Men nu är den borta och jag lever fortfarande!! Tänka sig. Men passa er i sommar, för tydligen är det en riktig fästingsommar!!

Efter den traumatiska upplevelsen blev det fika hos syster yster. Kameran fick följa med ut i det fina vädret idag, så det blev en del bilder tagna. Äntligen. Sen, när sambon kommit hem, då ska vi åka och hämta en vagga till lilla hjärtat!!

Inga kommentarer: