tisdag 15 juni 2010

Vad gör man??


Så var det dax igen. Bultande huvud och soffläge...

Huvudvärken har varit under kontroll nästan en vecka nu. Ja ont har jag ju, varje dag. Men den har varit "hanterlig" ändå. Har i en vecka nu halverat min dos av citodon jämfört med hur mycket jag brukar ta. Lördagen var jobbig när vi skulle iväg, men det funkade ändå. Jag kanske inte är så trevlig alltid, men det får alla i min omgivning ta. Men när jag vaknade idag så kände jag direkt vad som var på gång. Den där isande bultande värken som sitter i ögonen, näsbenet, pannan, tinningen... Illamåendet...

Jag som hade planer för dagen. Dels skulle jag till syrran och fika och sen hade jag tänkt mig ut och fotografera lite, solen skiner ju faktiskt idag, till och från iallafall. Det blir lite pest eller kolera. Ska man ta en extra Citodon och vara rörlig, eller ska man ligga i soffan hela dagen. Jag är så förbaskat trött på det här. Vad ska man göra? Vem kan hjälpa?

Sjukgymnasten gick på semester denna veckan så fick ingen tid förrän i Juli för akupunktur. Önskar att man bodde i Göteborg just nu. Där finns en klinik för enbart huvudvärkspatienter där alla är samlade på samma ställe. Läkare, sköterskor och sjukgymnaster. Men vi andra, som inte bor i Stockholm och Göteborg, vi får helt enkelt leva med det här...
Ska det verkligen vara så här? Känner mig tröstlös och blir riktigt riktig deppig... Det är så tråkigt när man möter folk ute och dom frågar hur det går med huvudvärken. Ibland svarar jag bara -det går bra. För jag orkar inte säga hur det är varenda gång. Det är så tråkigt och säga det, så tänk vad tråkigt det måste vara att höra det. Vill bara att det ska vara bättre. Vissa dagar är det faktiskt det, lite bättre. Men idag, är det verkligen inte en bättre dag...

Inga kommentarer: