söndag 13 juni 2010

Irish Creme kaffe och en muffins!


Så har ännu en helg snart passerat. I fredags åkte barnen till sin pappa och det blev tok för tyst igen. Nästan så man saknar den där bråkiga torsdagen. Visst är det märkligt. När det är så bråkigt som det var då, vill man bara att det ska bli tyst i huset, så man får hämta andan. När det väl blir tyst, då vill man ha tillbaka bråken igen. Allt för att det ska bli liv och rörelse i huset. Men det är inte bråken man saknar så klart, det är barnen... Men det blev film och pizza i fredags kväll i stället. Onyttigt -JA- men så gott det var!

I går blev det en tur till Linköping, till sambons syster. Vi fick hennes skötbord som hon inte har användning för längre. Leksvik, från IKEA. När vi var där blev en tur till IKEA med för inköp av byrå och en möbel till Måns rum. NU får äntligen alla kläder plats. En gammal garderob som stod i badrummet på övervåningen åkte ut när skötbordet skulle in. Det var i så dåligt skick så det vara ba
ra att köra den till tippen. Så igår kväll blev det en massa skruvande och omflyttning av möbler på övervåningen. Idag har jag börjat röja bland barnens kläder. Allt gammalt och smått ska ut. Skönt när allt är gjort och det är städat bland allas kläder och det blir lite ordning och reda. Så att dom kan stöka till bland kläderna igen. Fast min garderob, det är en helt annan historia...

Idag är jag i vecka 31+1! Jag växer och växer och växer. Pyret gillar och plåga mig med. Det finns ett ställe på var sida om magen som gör så fruktansvärt ont när foten/fötterna hamnar precis just där. Gissar att det är en nerv eller så som kommer i kläm. Brukar få hålla emot, ganska hårt, med handen när h*n har siktat in sig på just de ställerna. Det är inga dåliga sparkar jag får. Har inte varit så med några av de andra barnen. Inte så kraftigt och inte så mycket. Jag njuter ändå, såklart. För det är mysigt! Det är som att ha en stor boll som studsar runt i magen. Det är ganska komiskt och titta på. Då tänker man igen -det är nog allt en alien i magen.

Bebisens kropp, armar och ben fortsätter att rundas av i takt med att underhudsfett tillkommer – och de ser äntligen ut att vara i proportion till huvudets storlek. Den väger ungefär 1,5 kg nu, ser mer och mer ut som en nyfödd bebis ”ska” göra och är drygt 40 cm lång.

Bebisens inre organ fortsätter att utvecklas och mogna och den kissar nu vatten, vilket är bra träning inför livet utanför. Snart kan du vara förvissad om att ditt barn börjar få ett rikt inre liv – undersökningar har visat, att bebisar i magen har perioder av drömsömn redan kring åttonde månaden.

Jag har precis varit på jobbet med och städat ur mitt skåp. Eller, jag skulle städa ur mitt skåp, men det hade Stina redan varit snäll och gjort. Det kändes bra när jag åkte därifrån sen, behöver verkligen en break därifrån. Har helt tappat lusten för mitt jobb, det som jag tyckte så mycket om innan. Nu vet jag inte vad jag vill längre. Ska man läsa till sjuksköterska, som jag så länge velat, eller ska man jobba ett par år till med sikte på att öppna eget. Det passar bra med en paus därifrån nu, så man kan känna efter vad man verkligen vill. Har tänkt och lägga ut bilder på mina tårtor här, men har inte ens haft lust för det än. Lägger ut ett par stycken idag, så kommer det fler fram över. Köpte iallafall med mig Irish Creme kaffe och en god muffins hem. DET kan rädda vilken dag som helst!!


1 kommentar:

Fiffi sa...

Tårta! Gud vad gott!! ;O)