söndag 20 juni 2010

Vecka 32+1 och en bebis med starka ben.,..

Ytterligare en vecka längre fram, en veckas mindre väntan... En veckas större mage, en veckas tillväxt hos bebis, en vecka till på sommarlovet....

Det där lilla pyret verkar inte tycka om att ligga trångt. De andra har nog trivts ganska bra i magen, för dom har legat rätt stilla.
Här är det tvärtom. Man undrar ibland hur mycket moderkakan tål. Den borde vara söndersparkad för längesen. Igår när lilla syster var här för att låna film till deras första "barnfria" natt, så blev jag sparkad så hårt att jag vek mig dubbel av smärta. Herre jisses, vart ska detta sluta? Sen på kvällen när vi hade lite film mys, så ville nog pyret visa att h*n också minsann var med. Då körde h*n ut foten mitt i magen, högt upp eftersom h*n numer ligger med rumpan upp, sen drog h*n foten hårt hårt utmed magen till ena sidan, sen släppte foten efter, för att börja om igen... Det gjorde inte lika ont, men en ganska otäck känsla när foten drog så där. Skumt... Annars brukar det vara sparkar och puffar och bök som tar i och släpper... Svårt och förklara, men det verkar vara tok för trångt där inne för den här lilla krabaten. Tänk om ett par veckor när pyret är ännu starkare... oj oj... Men vet att det var detta jag saknade med de andra barnen, så jag är glad att jag fått uppleva den känslan med.

Emil fick just erbjudande att åka med farmor och farfar på en tur med husbilen. Det blir ett par dagar i Mariestad. Skönt för honom, men tomt för mig. Man blir ju lite snål med dagarna när man bara har dom varannan vecka. Men man måste ju tänka på barnen. Han har ju sommarlov och då ska han väl få chans att njuta så mycket det bara går.

Nu ska jag klippa dottern så hon blir fin, för hon ska på bowlingkalas idag! Sen ska jag väl fortsätta och bli torterad, antar jag.

Trevlig söndag alla!

Inga kommentarer: