tisdag 29 juni 2010

Vecka 34...

Nu är varenda vecka en nedräkning, varenda dag - samma sak, nästan varje timme med... Jag befinner mig nu mitt i vecka 34, ja eller vecka 33+3 om man räknar så, vilket jag gjort fram tills nu. Men det känns mycket bättre och säga att jag är i vecka 34! För det innebär ju att jag snart är i vecka 35. Och då är det ju ännu närmre på något sätt, fast jag vet att det inte är hela sanningen. För oavsett hur jag räknar så är det lika många dagar kvar.

Jag börjar fundera på hur det kommer att gå, hur det kommer att kännas, när värkarna väl satt igång. Börjar bli riktigt nervös faktiskt. För även om jag har gjort det tre gånger innan, så går det inte beskriva hur det känns och hur ont det gör. Hur jag än försöker föreställa mig hur det var, så går det inte... Kommer det börja med värkar? Kommer det börja med att vattnet går? Hur lång tid kommer det ta denna gången, hur kommer jag klara värkarna denna gången... Många frågor som det inte finns några svar på. Alla svaren kommer så småningom, den dagen pyret vill komma ut. Jag hoppas innerligt, att jag inte behöver gå över så mycket denna gången, för samtidigt som jag myser över hur det bökar runt i magen, så ska det bli skönt när man kan börja röra sig normalt igen. När man kan vända sig i sängen igen, när man kan plocka upp saker från golvet obehindrat igen, när foglossningen släpper och när man äntligen kan ut och gå igen. Och framförallt - när man kan se, ta och känna på pyret och när man kan se vem det är och få lära känna en ny helt underbar lite människa. Istället för att som nu, ta och känna på magen, så får man känna en mjuk bebis hud mot sin egen hud.

Från att ha i stort sett inget bebisplagg, så är vi nu näst intill klara med nästan allt. Kläder har vi inte köpt så många, vill ju vänta tills vi ser vad det är först... Men basplaggen är inhandlade. 6 vita kortärmade bodysar, många pyamaser, strumpor, och något neutralt plagg finns nu tvättade och klara i lådan. Allt annat finns nu på sin plats. Vagnen, vaggan, skötborden och allt det där pysslet är klart. Det som saknas nu är myggnät till vagnen, eventuellt ett parasoll för det är smidigt när solen gassar, blöjhinken ska hämtas, bilstolen väntar vi på, sen är jag väldigt sugen på att inhadla en uppsättning med "älskling" kläder som första plagg till lilla pyret. Men allt tickar iväg, för det är mycket som måste köpas...

I övrigt rullar allt på, veckorna går tok för fort när det barnveckor, ja när det int
e är barnveckor med faktiskt. Just nu känns det som att det är fredag hela tiden. Vilket både är för och nackdelar. Suger på karamellen när det är vi fem ett tag till, för man vet ju hur det kan vara de första veckorna med en liten nykomling. Men tror allt kommer gå bra ändå. Vi är ju två. Allt börjar falla på plats nu och börjar fungera, vilket är otroligt skönt. Veckan som kommer blir lugn, på torsdag så har vi bokat bio biljetter, ska äntligen se ECLIPSE!!! Ni vet väl vilka två filmer som måste hinnas med innan dess?? Kan väl dom nästan utantill nu, men det är ett måste ändå. Tonårsfjolla som man är...


Inga kommentarer: