fredag 11 juni 2010

Sommar men regn...


Nu har äntligen den långa vårterminen tagit slut och barnen har fått sitt efterlängtade sommarlov. Förra året satt jag i kyrkan och sa "nästa år, då slutar alla tre barnen skolan..." ja och nu gjorde dom det, alla tre, och jag grät en skvätt som vanligt. Speciellt när dom små tog i och sjöng "sommarlov..." ja då var det bara att torka ögonen. Den stora sonen skötte sig också bra. Det blev uppvisning av bugg och spel på sin saxofon, då var det dax att gråta en skvätt till. Underbara barn...



Första dagen på sommarlovet började väl mindre bra, då den till större delen bestod av bråk och åter bråk. De ljuva stämmorna turades om att skrika
"mmmaaaaaaammmaaaaaaaaa... han gör, hon gör, han säger, hon reeeeeeetaaaas" trodde nog att övervåningen skulle komma ner ett tag i huvudet på mig när det var som värst. Hualigen. Det blev många turer från ett till tio igår... Fick nog ett litet smakprov på hur sommaren kommer att bli om det ska fortsätta att regna som det för nu. Tog mig ett litet samtal med dom på kvällen och började plöja genom en bok om KGB metod för barn i skolåldern. Kanske får jag en rätsida på en del av bråken, för så här kan det ju ändå inte vara. Blir inget roligt sommarlov för någon i familjen då...

Nedräkningen pågår för fullt. Nu är det dax och börja fixa på allvar. Det känns som det kommer gå fort nu. Jag växer på alla håll och kanter och känner mig tok för tjock, på alla vis... Till hösten, när man kommit i fas igen, då är det verkligen dax och ta tag i det hela, för nu ska jag banne mig ner. Vet att min huvudvärk blir bättre med, när jag rör på mig regelbundet, så det kommer bli många och långa promenader med lilla pyret och fina vagnen. Längtar så mycket nu så ni anar inte. Speciellt då det föds små söta bebisar runt omkring en i massor. Samtidigt som jag inte vill att det ska ta slut. Men det är ju de jobbiga veckorna kvar, så förmodligen skriver jag inte samma sak om ett par veckor. Speciellt inte om det blir varmt...

Imorgon blir det en tur till Linköping för att hämta skötbordet. Om två veckor ska vi hämta vagnen o sen är det bara små pyssel kvar!

1 kommentar:

Fiffi sa...

Hoppas du får en bättre start på lördagen ;O)