tisdag 2 augusti 2011

Plus och naturligtvis ett minus

Underbara delfiner... dock svåra att fota...

Dagen igår tillhör sannerligen en av mina plus dagar. Vi spenderade den på Kolmårdens djurpark och trots värmen så hade vi det jätte bra!! Galet dyrt kan jag känna dock. Inträdet för hela "laget", parkering och hyra av skrinda blev nästan 2000 kr! Sen kommer det till glass och dricka. En omgång mat, fika och frukt hade vi med oss. Sen köpte vi resten. Sen bensin på det. Ja ja, smakar det så kostar det som dom brukar säga. Jag var lite orolig för hur jag skulle, reda ut dagen med min huvudvärk, men det gick ganska bra ändå. Vi hann inte riktigt med hela parken ordentligt, men det viktigaste hann vi dock med. DELFINSHOWEN!! Att marcolio dessutom hade satt ihop musiken till den gjorde den inte sämre. Sannerligen inte! Glad musik i hela kroppen och så dessa underbara djur! Underbart! Vi stod längst fram i kön dessutom och hamna längst fram, blöta blev vi. men oj vad bra vi såg! Barnen skötte sig exemplariskt, slogs nästan ingenting på hela dagen. En jätte bra dag helt enkelt och jag var så nöjd när vi åkte hem!

Men för att det ska stämma med det där plusset så måste det ju alltid komma ett minus. Annars skulle det ju bli lite för bra för lilla Jenny. Dagen idag har varit en av de gräsligaste på länge. Började dagen inne hos Atif med en behandling för nacken och tänkte att det skulle ju passa jätte bra idag. O fy vad ont!! Inte blev det bättre efter det heller. Hela dagen har varit så hemsk så jag kan inte beskriva. Har bara velat sova bort den och hoppas det blir bättre imorgon. Ringde och uppdaterade smärtenheten och ska pröva ytterligare en sorts smärtlindrande och se om det hjälper. Jag hoppas det. Jag vill ha ett par smärtfria dagar nu innan barnen åker igen! Kvalitetstid! Nu! SNÄLLA!!!!

Inga kommentarer: