söndag 31 juli 2011

Återigen slår jag rekorden....

Gränna hamn Juli 2011

Ja, återigen lyckas jag med det inte så omöjliga - tydligen. + 5 kg på två veckor. Inte illa jobbat eller vad tycker ni. Jag orkar knappt ens reagera... "Ja ha, så var det med det" är mer min känsla. Hur ska jag hitta orken och motivationen när jag mår som jag gör. SUCK!!! Jag som hade ett mål tills jag började jobba, ja det målet kan jag fetglömma nu. Såg på en annan blogg att hon skulle sätta upp en augusti utmaning, så jag tänkte göra samma sak. Inom rimliga gränser så klart. Jag kan nog inte sätta för höga krav på mig själv just nu. Det går nog inte. Men jag kan ju åtminstone sluta tröstäta!! Finns ingen tröst i att gå upp i vikt. Jag är så väl medveten om mina fel och brister, men har inte orken och energin att göra något åt det. Men jag måste, jag bara måste, på något sätt... Återkommer med min "plan" när jag funderat färdigt. Alltså imorgon.

Dagen igår gick hyfsat. Lite senare på eftermiddagen hade jag väl lyckats hålla ihop tillräckligt och jag blev återigen fylld med stress, kaos och ångest. Då är det väl tur att man har något man kan lugna ner sig med. Även om jag ogärna vill ta det, så har jag inte så mycket val vid de tillfällena. Speciellt inte när jag är själv hemma heller. Idag är det lite tungt i huvudet, säkert för att jag var på helspänn hela dan igår, men hoppas det lättar snart.

I eftermiddag får Ebbe besök av Ebbe och han fru. Gammelfarfar kommer och fikar och det ska bli trevligt och träffa dom en stund. Det är skönt när Jonnys släkt kommer häråt eftersom vi inte alltid lika enkelt kommer iväg. Så Ebbe får träffa dom lite oftare. Farfar förra veckan i Gränna och gammelfarfar denna. Det gillar vi!

Jag ska försöka slänga ihop något gott till fikat tills dom kommer och hoppas dom blir nöjda!

1 kommentar:

Andreas Åberg sa...

Kämpa på Jenny! Vad säger du om Trollsjön nån dag denna veckan som kommer? Får du lite annat att tänka på o rensa skallen! Var nere typ en timma igår o fick två så fisk finns det i sjön. Ha det gött