torsdag 4 augusti 2011

Min augusti utmaning!


Ja, åter till det där med vikten då... Men nu är det dax o ta tag i det igen. Har ju mått kasst efter min sista medicin höjning, vilket är vanligt, men förhoppningsvis börjar det stabilisera sig lite nu. Kanske får jag höja en gång till, kommer bli lika jobbigt då förmodligen men kanske allt löser sig nu.

Allvaret börjar närma sig
på allvar nu. Nästa vecka börjar Jonny jobba, veckan efter det börjar inskolning på dagis, sen är det jobb igen. Så min tre veckors utmaning (tre veckor borde jag väl klara???) är: ett mål mat per dag, resten naturdiet. Minst tre 30 min effektiva promenixer i veckan och minst ett fettförbränningspass i veckan. Lördagen får vara lite mer "fri" men får inte på något sätt spåra ur i ett helt galet matfrosseri. Det låter väl ändå ganska rimligt eller??? Jag har kört sen i tisdags med soppor o ett mål mat. Dock åt jag lite glass igår och maten idag blev inte så nyttig. Våfflor och glass och en Cider till det.... hm, men mmmm... men sköter jag mig resten, så får det väl vara ok. Promenader och fettförbränningspass går bort i värmen. Klarar verkligen inte av det. Så det får va tills lite svalare väder kommer, eller tills jag fixar och gå på kvällen. Just nu orkar jag inte det. Men det kommer!

Lite hopp för ett bättre mående börjar kännas lite närmre nu igen. Vilket känns otroligt skönt. Fy vilken tuff vecka det har varit! Med både värk och nedstämdhet, ångest och inre stress. Men det känns som det lättar lite nu och jag hoppas jag börjar bygga upp ett starkare jag. I takt med att kilona lossnar är jag helt säker på att det kommer bli så!

Inga kommentarer: