onsdag 21 april 2010

Typiskt vår väder..


Idag har moder natur helt enkelt bestämt att förstöra de vårkänslor som hade börjat spira hos mig och alla andra. Känns ju väldigt tråkigt och titta ut idag, men det är ju så här det är på våren i vanliga fall... Antar att vi har blivit lite bortskämda de senaste vårarna då det har smällt till och blivit varmt direkt, men denna våren känns väl lite mer som det "ska" vara. Jag har verkligen inget emot värmen, inte än i vilket fall, och det får gärna bli varmt NU, men än har jag inte gett upp hoppet. Våren kommer, den dröjer bara lite längre än vanligt.

Funderar på och spendera dagen under en filt i soffan med nerdragna rullgardiner och kolla på Mamma Mia. Jag har inte sett den än. Har inte tyckt att den verkar vara min typ av film, men idag har jag ju inget annat för mig så får kanske ta mig an den idag. Alla säger ju att den är sååå bra, så jag får väl ge den chans så får jag väl ge mitt utlåtande sen.

För övrigt har sambon gått och inhandlat ett macro objektiv till kameran. Väldigt kul och ta kort med! Igår funderade ett ögonblick på att till blomsterhandeln och köpa tre olika sortes blommor för att bara ha som små söta fotomodeller, men kom aldrig så långt. Så en enkel plast blomma här hemma fick duga. Så här blev resultatet. Fler lär dyka upp framöver. Nu fattas bara en bra skrivare med så man kan få andvändning för vissa bilder man tar. Det gäller bara och få till det. Jag lär mig nog det med framöver.

1 kommentar:

Madde sa...

ja jag kan hålla med om att moder natur förstörde början på dagen idag när man vaknade och tittade ut och såg allt som var vitt ute... Som tur är nu att solen tittar fram och snön är borta.. hoppas det var sista gången man såg den på ett tag!!