fredag 9 april 2010

En alien i magen


Igår när jag skulle sova så var det fest i magen igen. Nu kan man äntligen se utanpå magen när det sparkar! Det har varit full rulle hela natten. Ena sekunden sparkar det till nedanför naveln, sen är det alldeles stilla en liten stund. Sen, helt plötsligt, sparkar det till med full kraft ovanför naveln och jag kan inte låta bli att undra om h*n ser ut som en mumie där inne nu nu med navelsträngen runt hela kroppen, för jisses vad det bökades runt, hela natten. Nu är det lugnt och stilla, men det är klart, h*n måste ju ta igen sig, för om X antal timmar kommer det en ny natt... Det gäller o va laddad när mamma ska sova. Men det gör verkligen ingenting. När varje spark träffar så det syns utanpå, så undrar man ju vem som gör allt det där inuti magen och det där uttrycket om det är en alien i magen, får en helt ny innebörd, för vem vet...

Sjukskrivningen kommer att bli förlängd. Väntar på att läkaren ska ringa. På måndag ska jag äntligen till sjukgymnasten för att få remiss in till vattengymnastiken. För jag måste röra på mig och även om jag försöker gå kort sträckor så är det inte lätt. För ont gör det... Förstår bara inte att allt ska ta sån tid. Remisser hit och remisser dit och väntetider så klart. Hinner väl föda innan jag kommit så långt att det är dags att stiga i vattnet på vattengymnastiken...

Det blir lite tråkigt här hemma men o andra sidan så gör det inget för jag orkar inte så mycket när allt är som det är. Försöker förstå mig på systemkameran, men det är rena grekiskan med bländare, vidvinkel, slutartid, brännvidd och allt vad det nu heter. Men har ju allt tid i världen nu, så när huvudet tillåter försöker jag förstå mig på det,
men det är inte lätt. Det är ju så smidigt och ställa in på auto, men det blir ju inte samma sak... Kommer nog en del bilder framöver som, jag förmodar, kommer va av ganska blandad kvalité. Idag blev det en stubbe!

Inga kommentarer: