onsdag 14 april 2010

Lååååånga nätter...

På senare tid så har allt här hemma mellan kl 19.30 och 06.00 blivit som det var för en så där 5 års sen... När man fick sova så där en timme i taget för sen vaknade något av barnen av någon anledning. Sen när man väl somnat till så vaknar nästa unge och har drömt något. När man väl lagt sig till rätta så vaknar den tredje och sen börjar det om igen... Min huvudvärk är väl inte överlycklig över situationen då den ständigt och intensivt påminner mig att det är bättre o stanna i liggande läge varje gång jag reser mig för att leta vägen till vem det är som hojtar... Men vad gör man? Tänker att dom bara vill hjälpa mig, alltså förbereda mig, för vad som komma skall. Men det är så lång tid kvar så inte behöver dom göra det nu??

Det KAN också ha en del med det som hände häromdagen då fem, annars väldigt tuffa, killar såg spöken härinne när dom stod och hoppade på studsmattan på baksidan... Det var kläder som flög omkring i Majas rum och blodiga fingrar som stack upp från hennes lampa i fönstret... Spöket uppenbarade sig som en gammal tant i fönstret och drog hennes persienner upp och ner och bokstavligt talat skrämde skiten ur dom. (nej det var inte jag, jag var inte hemma så det var inte jag som roade mig) Fem tuffa killar som sprang hysteriska bort till Tina och knappt kunde berätta vad som hade hänt. Kanske påverkar det sömnen lite grann... Men de här vaken nätterna började innan -den hemska händelsen- så det beror inte bara på det... Men det är ju tur att solen skiner ute så man får lite energi så man åtminstone kan hålla ögonen halv öppna...

Igår var vi i Lovsjön hos barnens mormor för att kolla på den nya familjemedlemmen. Valpen Charlie. Så otroligt söt lurvig och, än länge, ganska liten svart vit hund. Barnen tyckte så klart han va jätte söt men lite för "bitig" som hundvalpar gärna är. Det var skönt och komma iväg lite och andas lite "lant luft".

En annan läkare ringde mig igår också angående min huvudvärk och ÄNTLIGEN fick jag en tid för en undersökning. Ingen har ju velat undersöka mig eftersom jag "alltid" har huvudvärk. Även om jag har förklarat att detta inte är som min vanliga huvudvärk, att den är så annorlunda. Men det har ju inte hjälpt i alla fall. Dom har inte ens tagit ett blodtryck på mig, konstigt nog... Denna läkaren tyckte som jag att det var konstigt, och nu får jag komma på en kontroll. Skönt att NÅGON äntligen lyssnar.

Inga kommentarer: