fredag 23 april 2010

Äntligen!!!


Äntligen är jag glad, nästan kär, i försäkringskassan!! Måste väl vara första gången någonsin som dom är på min sida... Jag antar att det inte varar så länge så måste skriva ett inlägg om det. Som minne... Skulle inte få besked angående min sjukskrivning förrän i mitten av maj. Tidigast. OM den nu skulle bli godkänd så kom pengarna tre dagar efter det.

Ringde idag igen för att kolla läget och vara lite tjatig, för det verkar ju vara sån man måste vara. Annars visar det sig senare att man missat något kryss någonstans på blanketten och då hamnar den bara i en hög, tills man ringer... Men då sa hon glatt att detta samtalet kommer bli positivt (verkar inte hända så ofta), dina pengar sitter på kontot på måndag och allt är godkänt tills den 30 maj.

What??? Är det verkligen sant?? Är det möjligt?? Har jag verkligen hamnat hos försäkringskassan?? Men jag hade ju nummer 235 när jag ringde så det behövde jag inte tvivla på, när jag tänkte efter...

Men jo då, det var det. Det stämde. Jag hade hört rätt. Jag behövde inte ens bråka för att få det godkänt. Jag är fortfarande mållös. Jag såg framför mig en utdragen process med överklagan och möjligtvis pengar till nästa sommar. Men nu är allt klart och jag slipper oroa mig för det. Jag är lättad och glad. Nu kan jag släppa det och gå vidare...

Idag blev det en bild på mammas nya sällskap. Hunden Charlie. Söt liten valp med massor av bus i blicken. Ha en underbar helg allihop!!!

Inga kommentarer: