tisdag 6 april 2010

Jag växer... och växer...


Tiden hinner i fatt mig. Jag tittar till i spegeln när jag går förbi och stannar upp halvvägs ut i köket. Går tillbaka till spegeln o tittar igen... VAD HAR HÄNT??? Men jag är väl bara i början av graviditeten, eller... Spegelbilden säger något helt annat. Tänker efter och inser att jag börjar komma en bra bit på väg och att magen borde vara större nu. Men så här stor?? Sätter mig o kollar på bilder på familjeliv och inser att jag ser ut som dom flesta andra som är lika långt gångna som jag.

Vecka 22... Tycker det är riktigt mysigt med magen när jag tittar på den. När jag känner hur h*n bökar runt där inne och undrar vem det är. Hur h*n kommer se ut och hur h*n kommer att vara som person. Det ÄR spännande, så in i bängen!!

"Nu har barnet blivit ungefär 19cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 500g. Barnet har fått en dygnsrytm. Det både sover och är vaket. Antagligen är det som mest livligt när du vilar dig. Svettkörtlar har utvecklats och huden är inte lika genomskinlig. Naglarna är fullt utvecklade och fortsätter att växa. Hjärnan växer mycket snabbt och speciellt den del som ligger mitt i hjärnan - germinal matrix. Dess uppgift är att tillverka hjärnceller fram till att barnet är fött och försvinner sedan. Barnets hjärna fortsätter dock att växa fram till fem års ålder"

Jag vill att tiden till augusti ska gå fort, så klart, men samtidigt inte. Innan dess är det en hel sommar som jag ska njuta av, stor, fet och svettig, men njuta - det ska jag!!

Inga kommentarer: