lördag 1 januari 2011

Till alla underbara mammor!!


En kvinna satt och fyllde i ett kvällstidningstest när frågan "tycker du att du är normalviktig?" kom upp. Hon läste frågan högt för sig själv och hennes 9 årige son som satt bredvid funderade en stund. Sen sa han: "Nej mamma, du är inte normalviktig. Du är jätteviktig!!"

Det är ju så det är. Man älskar sina barn villkorslöst och jag tror att vi ibland glömmer att dom älskar oss precis lika mycket. Hur arga dom än är på oss och våra "regler" så är vi ändå deras allt. Regler står också för trygghet, anser i alla fall jag.

Ett nytt år har börjat. Jag ska ta vara på detta år och visa alla mina nära hur mycket dom betyder för mig. Min familj är guld värd! Men det glömmer man så lätt bort att visa! Mina barn är mitt liv. Och mitt liv ska jag i år vårda extra mycket! För man kan aldrig veta hur länge det finns en morgon dag. Ett långt liv är inte en självklarhet. Så även om jag inte är på toppen än, så kommer jag dit och jag tar min omgivning med mig! 2011 SKA bli ett toppen år!!

2 kommentarer:

Camilla Lindqvist sa...

Jenny, du har så rätt, skriver så fint... Kram Millan

Anonym sa...

Klokt Jenny, så klokt och tänkvärt! Lycka till med ett toppen 2011! Kram Mia Larsson