måndag 10 januari 2011

Ny start



Ja, nu får det bli en nystart för mig. Fit lines tre intensivdagar gav mig inget. Inte ett gram gick jag ner den veckan. Körde tre dagar med bara dryck, sen morgon kväll. Sallad till middag. Men nej, ingen skillnad alls. Suck. Jag gav upp där och kände att jag får vänta tills jag slutat med den där medicinen som jag vill kalla många fula ord! Nu har jag gjort det sen två veckor tillbaka. Förra veckan fick jag även (redan!) byta min anti depp medicin eftersom det verkar vara den som gett mig all ångest jag har dragits med.

Den nya verkar funka alldeles jätte bra! Börjar få
"mig själv" tillbaka. Steg för steg känner jag igen mig själv. Idag ligger tom en lyckokänsla långt bak som känns som den börjar sippra ut lite lite. Ni anar inte vad skönt det är när man känner att det äntligen går på rätt håll!!! Så nu känner jag mig stark nog att ta tag i min vikt igen.

Jag har tagit "före" kort. I tajt linne och byxor har jag ställt mig framför kameran.
Jobbigt det var. Jag vill inte erkänna för mig själv riktigt hur stor jag har blivit. Men där var sanningen. På skärmen dök den upp och det kändes som jag ville gräva ner mig någonstans. Ursh!! Jag väger nu 4 kg mer än vad jag gjorde när jag var gravid i slutet. Det ser ut som jag ska föda inom en månad och allt är rent jäkla fett! Jag har mätt mig med. Jag har nu gjort de två saker som jag aldrig har gjort innan, för ser man det inte, finns det ju inte. Men när jag tittar på bilderna så inser jag hur illa det är.

Det tog två veckor att gå upp de där tio kilona.
Förbannade medicin... Men det lär ju inte ta två veckor och gå ner dom. Nej, två månader är mer realistiskt och jag kan inte låta bli att känna att det orättvist. Men det är bara att ta nya tag och kämpa igen.

Mitt första mål denna gången är att komma ner till det jag vägde innan. Alltså 76.9 tror jag det var. Det är "knappa" 10 kilo. Så det är bara tappert att kämpa på. Jag har börjat veckan med ett zumba pass. Om bara vädret kunde bli lite bättre med så jag kunde ge mig ut på långpromenader, för det är inte smidigt och köra vagn ute nu.
Så måndagar blir återigen vägningsdag och förhoppningsvis uppdatering om hur det går här. Kör mina points och kämpar vidare... HEJJA MIG!!!

Inga kommentarer: