torsdag 20 januari 2011

Bara min!


Är man igoistisk om man som mamma vill ha en sak som är bara min?? Som jag verkligen får känna att den är min och den får ingen annan röra? Eller har man som mamma skrivit på ett avtal att från den dag man får ett barn så är allt allas?

Jag vill ha en liten rosa dator, som är bara bara min. Jag vill ha den till att blogga med, läsa andras bloggar, alla mina miljoner recept, som hjälpmedel att spara grejer för kommande gesäll prov, surfa lite med och den ska vara liten och smidig att ta med och att sätta upp på köksbordet, eller bänken.

OM jag nu skulle få råd att köpa min dröm, är det då fel att ingen annan får sitta vid den? Kan jag inte bara få ha en sak som jag kan få känna att den är bara min?

Ni förstår vad jag söker va? Medhåll för att inte känna mig som en elak mamma. Jag som ska va stark och gå min väg, söker redan bekräftelse på att jag gör rätt? Märkligt nog...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Delar man inte allt inom en familj/relation? Det gör iaf vi i våran.

nina sa...

Klart du ska köpa den (eller få den av nån snäll) och det är klart den bara är din!!!!! Som du säger, NÅT måste man få ha ifred utom sina underkläder.. Det är du värd! Kram

nina sa...

Till anonym:
Jo det gör de säkerligen, just därför!!!

Anonym sa...

Förstår inte problemet så länge ingen totalförstör datorn för dig så kan man väl lika gärna dela med sig av den när man inte behöver den? Men givetvis ska ju du ha den när DU behöver den.

Madeleine sa...

Jag tycker att det låter som en utmärk idé att få ha något för sig själv. Det är du värd! Kram

Evis sa...

Hemma hos mig så har barna en dator och så har jag en och maken en. Tycker absolut att man kan få ha en utan att barna ska va på den och sambon/maken=).Händer ju såååå lätt att barna gör nåt med datorn så den pajar. Och har man väldigt mycket i den så är det ju synd om den går söndet. Köp en du om du vill=)

Jensan sa...

Jo vi delar så klart allt i våran familj. Men jag får sällan tid vid datorn då det oftast är upptaget redan OCH kö... jag är längst ner i den skalan vem som har rätt till datan av någon anledning. Alla barnen har var sin tv OCH playstation på sina rum, det finns ett wii och ett playstation tre här nere. Det räcker inte utan nu ska dom även spela på våra telefoner. Jag har liksom ingen egen plats i mitt eget hem. Svårt att förklara men hoppas ni förstår vad jag menar... Man kan tycka att det inte ska vara JAG i en familj utan VI. Så är det för mig i stort sett hela tiden, jag behöver någon slags egentid för att fylla på med ny energi. Varför inte lägga den delvis på skrivtid då, MEN VART?? Säkert har anonym någon aktivitet eller liknande som du går på, men får barnen följa med på allt om dom vill det? En dator blir så lätt förstörd när barnen sitter och inte riktigt vet vad dom trycker på. Dom har två andra att sitta vid, så varför skulle inte jag kunna ha min egen då? Kan jag inte få ha något som är mitt??

megax sa...

hehe tror inte "Anonym" har egna barn och förstår vad jenny menar ;) barn har ju inget veta va "vara rädd om" betyder, klart du ska köpa den, men tycker inte nån annan ska köpa den till dig :P vill man ha saker får man jobba sig till dom ;)

megax sa...

2 andra datorer??
nee jenny dom har
3st andra datorer
2st Playstation 2
1st Playstation 3
2st PSP
1st Wii
5st Tv-apparater

dom har nog och göra utan din egna lilla dator.

Tina Lilja sa...

Stå på dig gumsan. klart du ska ha nåt som är DITT bara,det är DU verkligen värd. Tror inte anonyms barn får följa med på ALLT.Alla har rätt att ha något som kallas BARA MITT.Pöss O Kramiz Tina