tisdag 25 januari 2011

Av dammad och klar...



Efter att jag väntat i stort sett hela dan igår, så gav jag upp. Blev en tur till ICA, för jag blev så himla sugen på tacos. Det stod inget bättre mående i hyllorna heller. Tänkte om jag kunde köpa mig ett annars. Kanske rentav skulle hitta ett som var på rea. Ugående modell?? Ne hä, inte det heller....

Vi åkte hem och åt. Satt i soffan och kände hur jag liksom bara svällde över... Ursh. Då blev jag förbannad. Vad har jag väntat mig? Att ett glatt och hälsosamt liv bara skulle dyka på mig i soffan UNDERTIDEN jag åt?? Nä nu jäklar! Träningskläderna åkte på, eller ja, med våld fick jag på mig dom. Kläderna har ju inte växt i takt med mig direkt... Funderade ett slag på hur jag skulle få av mig dom sen när jag var svettig och allt. Men det finns ju sax i värsta fall. Sen drog fram min cross trainer som dammat ihop i hörnet. Nu har den stått där och skrattat färdigt åt mig när jag slöar i soffan. Jag har ju egentligen en ganska fin sådan med dator och allt. Det är ganska tragiskt jag inte ens ser den... Men det man inte vill se... ja ni vet. Sen körde jag på. Så mycket jag orkade i 30 min. Sen fram med bollen och gjorde styrkeövningar.

O fy attan vad skönt det kändes!! När jag lade mig för att sova gjorde jag det med en känsla av att vara "nöjd". Det var längesen jag kände mig nöjd. Men det gjorde jag igår. Jag vände det där tomma till att fylla det lite med endorfiner från min träning. Så lite bubbel finns det längst ner på botten nu. Nu gäller det bara att balansera det bra, så jag inte välter ut det igen.

Ska fylla på med lite mer bubbel med en fika med min mamma idag. Måns kommer snart hit med, har han rätt humör så fyller han på lite med.

Det gäller bara att orka kämpa sig förbi allt det där tunga. Försöka se framåt och försöka se en ljusning. Idag går det på rätt håll, hoppas det gör det i morgon med!

Inga kommentarer: