lördag 4 juni 2011

En tur mot Västervik...

Så har vi äntligen kommit iväg till västervikstrakterna igen. Det var allt för länge sedan och nu fick vi äntligen en "lucka" och kom iväg. Minisemester blev det, minst sagt. Bortskämda till tusen med mat färdigt på bordet hos antingen Jonnys farmor och farfar eller hos Jonnys mamma! Solen sken hela tiden och vi kunde bara "va". Ebbe fick all uppmärksamhet och tyckte livet var underbart tror jag.

Första morgonen när vi vakna i stugan tog det nog bara tio minuter tills Jonnys farmor knackade på dörren och kom in med en kanna nybryggt kaffe. Så tog hon med sig "lill" Ebbe upp till "stor" Ebbe och lät oss vakna i lugn och ro. Det är man ju inte bortskämd med precis! Sen kröp Ebbe i gräset in och ut ur stugan och lekte i
gräset och fick ännu mer uppmärksamhet. Det var så skönt att bara få vara.

Sen blev det smörgåstårta och jätte god chokladtårta hos Jonnys mamma. Så gott det var! Ja, jag åt. Hela helgen. Men tog mig en paus i soppandet, det måste man väl få när man är på semester? På kvällen grillade vi hos Jonnys farmor och farfar och somnade alla hur gott som helst när vi kröp ner under täcket.
Lite tid för fotografering blev det med. Har dock inte hunnit redigera några än, så här är några bilder från dessa sköna dagar precis som dom är tagna!

Sen jag skrev sist har det dessutom Ebbe lärt sig - att stå utan att hålla sig i, klappa händer, vinka hej då, han har cyklat för första gången (alltså åkt cykel i cykelsadeln), han har lärt sig sitt första ord: TACK, han säger det på rätt ställe och allt, så han vet vad det betyder.

Jag har: trots att jag hatar blommor, hatar jord, hatar jord på fingrarna, hatar jord under naglarna, hatar allt som finns i jorden, speciellt maskar BLÄSH, hatar och rensa ogräs och vattna och sånt, så har jag sått! Flera sortes blommor och ärtskott. OCH det växer så det knakar!! Vad hände?? Kanske att jag faktiskt tycker det är lite roligt nu när det börjar och växa och allt. Kanske tom blir riktigt fint!! Ja, det kanske finns hopp för mig med, WHO KNOWS????

Ebbe fick sitta i Ebbes traktor

Ebbe med gammel farmor och gammelfarfar

Ebbe "poserar" under ett träd precis i hans storlek

Blomma

Ebbe och Ebbe

Mera blommor...

Inga kommentarer: