söndag 19 juni 2011

Det är en regning sommar vi har!

Maja vid Mullsjön.

Ja, idag i alla fall. Vädret pendlar verkligen mellan sommar och höst och jag vet sällan vad jag ska ta på Ebbe när vi går ut och går. Tycker det känns kallt och tar på honom för varmt. Annars tycker jag det känns varmt och tar på honom för kallt. Idag är vi helt enkelt inne. Det regnar för mycket. Ebbe mår heller inte bra. Ont i öronen och feber. Killarna har gett sig iväg och Maja leker. Jag är mat tant större delen av dagen känns det som. Så är det, sommarlovet!

Imorgon, äntligen, bär det iväg till ryhov till ortoptisten. Även en ny synfältsundersökning ska göras då den andra inte var bra. Det tråkiga är ju att jag fick skälla ut min läkare för att få den här tiden inne på ögon och det är ledsamt att det ska behöva vara så. Men nu har jag min tid i vilket fall och det ska bli skönt att få ögonen och mitt dubbelseende kollat! ÄNTLIGEN!!!

På tisdag har jag dessutom en tid på smärtenheten för min huvudvärk. Se om dom har någon bättre plan för mig. Detta är jobbigt, fruktansvärt jobbigt! Jag har inte så mycket att välja på än att knapra tabletter för tillfället, men jag blir så trött! Ögonen går i kors och jag orkar inte en hel dag. Men låter jag bli dom får jag migrän och blir liggande. Det är pest eller kolera och jag väljer det som plågar mig minst. Men hoppas få hjälp med allt nu. Vad besviken jag kommer bli annars. Jag har skyhöga förväntningar på veckans tider, vilket kanske är dumt, men jag måste ju tro att det ska bli bra på något sätt. Det löser sig säkert, annars är det bara och ta nya tag på något sätt!

Nu ska mattanten fixa middag till alla hungriga regnblöta barn. Sen blir det soffläge en stund, annars står jag snart och somnar.

Inga kommentarer: