fredag 30 juli 2010

Psyket nästa???




Ja det lär det väl bli snart, om jag inte får SOVA!!! När jag väl börjar känna mig trött och tror att jag kanske kanske kan sova, då börjar det där krypet i benen igen... jag vet snart inte vad jag gör om jag inte får sova lite. Vid fem i morse slumra jag äntligen in. Vakna vid sex när Jonnys kl ringde, somnade runt sju igen och vakna strax innan nio... Kan inte vila på dagarna heller för det är samma sak. Kryper i benen så fort jag lägger mig ner. Det värsta med att bli så här himla trött är att man blir så känslig och tar åt sig för allt. Blir ledsen för minsta lilla... Vill bara lägga mig ner och gråta, gråta och gråta... Hur ska jag orka??? Jag vet, det är inte länge kvar, men varje dag är som ett år just nu. Varje natt är som en evighet... Snälla snälla, bara en natts sömn... Please??

Köpte hallonbladste igår... Nej jag har inte gått på någon huskur som jag tror kan sätta igång förlossningen, för sånt tror jag inte på. Bebis kommer när bebis är färdig. Så är det bara. Men däremot så läste jag att det hjälper livmodern att dra ihop sig fortare efter förlossningen, vilket i sin tur gör att man blöder mindre. Vem vill inte det liksom?? Så ja, nu dricks det hallonbladste på stallgatan. Gott?? Njae... Det luktar som på en hö loge, smakar bara helt enkelt grönt te. Om det sen hjälper, det återstå att se.

Nu ska jag, rulla ner rullgardinerna, stänga ut regnet, sätta på projektorn, hissa ner vita duken, poppa SMÖR popcorn, hälla upp ett glas Cola, krypa ner under filten i soffan och kolla på Sex in the City 2!! Som jag har längtat. O efter dessa nätter tycker jag allt att jag är värd det.

Inga kommentarer: