torsdag 22 juli 2010

Liseberg

Vi hade en helt underbar dag på Liseberg igår. Det var dock lite för varmt och det märktes på barnen mitt på dagen, att även dom var påverkade av värmen. Och jag med för den delen. Någon gång vid fem snåret så var jag på gränsen på att börja gråta. För det var SÅ varmt och SÅ TUNGT!!! Men medans de andra fyra åkte ytterligare en attraktion så passade jag på att vila lite och fylla på med vätska, så kändes det bra igen. Jag var inte den enda höggravida valrossen på Liseberg (ja, jag räknar mig som höggravid nu...) och vi när vi möttes så låg vi mot varann och liksom förstod precis hur den andra mådde... Dock tog dagen slut allt för fort och det var massor som barnen ville åka igen. Men men, vi kommer tillbaka nästa år igen. Men då åker vi inte när det är GOTHIA CUP!!!

Bilder säger ju mer än tusen ord, så här är en del av våran dag!!!


Maja fann sig snabbt tillrätta i kaninens knä...



Hej hej....



Första åket för Emil och Måns...


...och första för Maja och Jonny


Måns är lite halvplågad av värmen...


Den karusell som alla tjejer måste åka...


Måns och Maja är små grodor...


Måns o Maja står i kö till nästa attraktion...


Emil ställde upp och åkte lite med Maja med....


Äntligen dax för glass!!


Hmmm....


Nu ska det åkas slänggunga...


Det var högre än dom trodde...


Så kan dom äntligen slappna av...


Inget Liseberg utan popcorn och sockervadd....


Maja...


Måns...


Maja igen...


Mera Rabalder...


Så var det dax... Tom med Maja vågade, bara hon fick sitta bredvid Jonny...


Alla såg rätt nöjda ut...


KÄRLEK!!


Så var dagen slut. En helt underbar dag. Inte illa att "Jenny valross" fick plats mellan barnen... Men ja, man kan säga att det är jag och alla mina fyra barn på bilden. Mer eller mindre synliga i vilket fall... En toppen dag var det i vilket fall!!!

5 kommentarer:

Madelens blogg sa...

Vad fina ni är!!!!!! Måste säga att du har dom sötaste barnen!! Det börjar närma sig nu=) Hoppas att allt går bra med dig o att värmen inte tar kål på dig;)Säger redan nu ett STORT lycka till med förlossning o allt ifall det skulle titta ut tidigare;) Många Kramar

Frida sa...

Vilka otroligt fina kort Jenny! Ni är verkligen helt underbara!

Jensan sa...

Vad gulliga ni är!! Så börjar man gråta igen då... Ja nu börjar det äntligen närma sig. Både skönt och sorgligt. För sen kommer jag ju inte uppleva det här igen... men nu börjat man ju bli så jäkla stor att inget är smidigt längre så det ska bli skönt att bli lite lättare iaf

kram till er båda :))

Mia Larsson sa...

Vilka fina bilder! Ser ut som Ni hade det kanon! Ta hand om Er!

Jensan sa...

ja Mia, det var en kanon dag :))