söndag 2 maj 2010

Vecka 25 +1


Idag väckte hjärtat mig. Det var fullt ös i magen. Det är så skumt o ligga titta på hur magen fullkomligt bubblar. Sen mitt i det där havet som guppar så kommer en sån där riktig "poff" som jag antar är en fot som sparkar till ordentligt med all den kraft som den bara kan. Tog fram mobilen för att filma, för vet hur gärna barnen vill se när det är så där riktigt aktivt i magen. Men varje gång jag tryckte på "on" så slutade h*n och så fort jag stängde av så satte h*n igång igen... Så det är nog ingen "movie star" som ligger där inne. Jag gav upp och gick upp...

Bebisen väger nu nästan 660 gram och är ungefär 35 cm lång från hjässa till häl. Den gör andningsrörelser, men har fortfarande ingen luft i lungorna. Undersökningar har visat, att ett 26-veckors foster reagerar på beröring. Om du lyser med en ficklampa på magen kommer bebisen att vända på huvudet, vilket har tolkats som att synnerven har börjat fungera.


Jag hoppas verkligen magen kommer att stanna lite i växten snart. För jag förstår verkligen inte hur stor jag kommer att bli annars... I morgon är första tiden på MVC sen inskrivningen. Ska bli så roligt att få lyssna på
hjärtat som slår och att jag förhoppningsvis får veta att det inte är barnet som är så här stort utan att livmodern bara växer på ett lite annorlunda sätt än vad den har gjort innan. Känner när jag ligger ner att inte livmodern är så långt upp, förmodligen ungefär där den ska vara i vecka 25, men sen när jag ställer mig upp så "TAAA DAAAAA" är jag genast gravid i vecka 35 igen...

Jag har gjort om i köket lite m
ed. Nästan klart nu. Lite sladdar och så som ska fixas bara. Kan vara det där med att "boa in sig" som har börjat skölja över mig lite smått. Eller vad tror ni? Har äntligen köpt två nya orkidéer med som jag kan ta död på. För det är det som jag gör bäst när det kommer till alla växter jag köper. Ska verkligen försöka att hålla dom här vid liv. Köpte en dyr i blomsterhandeln och en billig på Ikea. Ska bli intressant och se vilken som står emot min, inte så skonsamma, behandling bäst...






2 kommentarer:

Madeleine sa...

Åhh så fint ni har det i köket, riktigt snygga tapeter! Hoppas allt är bra! Kram Madeleine

Jensan sa...

Tack så mycket!!

Tapeterna är fina, men det hade vart lite roligare med lite neutrala så man kunde vart lite mer "crazy" med gardinerna... Vitt funkar bra dock...

kram