lördag 15 maj 2010

Fröken dynamit!


När jag satte på tv:n igår kväll så dök hon upp i rutan. Nanne Grönvall. Med all sin glädje och energi satt hon där och som vanligt, sken hon...

Jag kan inte sluta imponeras av denna kvinna! Allt som hon har gått igenom, allt jobb hon gör, allt som hon kämpar för och ändå bara lyser hon. Den energi som hon utstrålar är makalös. Hennes ögon och hela hon utsrålar liv! Vart hittar hon all energi och vart kommer de där lysande ögonen ifrån? Det känns inte som att hon är den som gräver ner sig om livet blir jobbigt för henne. Kanske är det därför just hon överlevde sin cancer, för vad kan släcka en låga som hennes??

Fick nog när jag läste hennes blogg. Vad har det blivit av mig? Allt som hon har kämpat mot och hon lyser lika mycket för det. Här sitter jag och tycker mitt liv är eländigt. Men varför då? Ja, jag mår skit när jag tänker på vad han eventuellt gör, men va fasen. Det är dax och ta tag i mig själv. Släpp in livet! Lev! Le! Inget blir bättre av det här. Om nu dessa tankar som plågar mig förgör mig, ja då är det väl tid att göra något åt det. Om min oro inte blir respekterad av den som orsakat den, ja då finns det andra vägar att gå. Som jag skrev igår, allt är bättre än det här!!

Idag sparkar jag upp mig, kanske allt känns "down" imorgon, men banne mig inte idag. Laddar min MP3 med bara massa glad musik. Andas in luften som fläktar från altan dörren och reser på mig, idag har jag har ett liv att leva!!


Inga kommentarer: