torsdag 3 februari 2011

Sjukstuga...


Fy, här har inte varit några roliga dagar alls. Hualigen. Jag får aldrig magsjuka, eller väldigt sällan i alla fall. Även när barnen tar med sig det hem från skolan så brukar jag klara mig. Men denna gången var det jag som drog hem eländet. Vaknade på natten till tisdagen vid två och kände att jag mådde illa. Fick skynda mig på toan och när jag var klar och gick ut, fick jag bara vända i dörren och gå in igen. Sen lade jag mig på golvet där inne, var närmre så... När jag satt där över toa stolen så tänkte jag - tänk om, tänk rätt. Alltså - fy stackars mig och nu kommer hela familjen bli sjuka - blev istället - tänk positivt, jag kanske går ner ett par kilo. Störd- jag vet... Än så länge har ingen mer blivit sjuk och hoppas verkligen det förblir så. Det är ju dop på söndag.

Jonny har varit gräsligt förkyld med. Tror aldrig jag sett honom så dålig. Fick ju ringa hem honom igår. Trodde ju jag skulle reda ut dagen själv, men jag kunde knappt stå upp så han fick komma hem. Kanske var tur, för fy vad dålig han blev under dagen. Jätte jobbigt och andas och alldeles matt. Han orkade knappt stå upp ett tag för han var så matt. Så vi båda var helt slut och försökte göra dagen så dräglig för alla fyra barn så gott det gick. Ursh, det var verkligen ingen rolig dag!!


Jag har gjort en jätte hemsk grej med. Fy skäms för mig!! Jag smittar ju fortfarande, 48 timmar efter sista kräkning säger dom ju. Jag brukar vara väldigt noga med det då jag tycker att det är var och ens ansvar att förhindra smittspridning så gott det går. Men jag åkte och klippte mig idag... Hoppas verkligen inte jag smittat henne!! Gick inte till min vanliga frisör utan en annan och ursh vad jag skäms. Men jag börjar bli lite stressad över dopet. Hade ju inte tänkt och bli sjuk just nu och jag var bara tvungen och klippa mig. Måste in till stan och inhandla stövlar med, så det får bli imorgon. Men Jonny är ju hemma idag så det var enda chansen att åka ner. Har försökt få till det för klippning i över en vecka nu, men antingen har hon haft fullt eller så har jag inte haft någon till Ebbe. Men nu är det gjort och jag hoppas innerligt att hon inte blev smittad!! Men annars är jag nöjd med min klippning som blev nästan som jag hade tänkt. Lite färg med och lite nytt smink så blir man nästan som ny igen.

ps. jag gick inte ner ett gram. Inte ens MAGSJUKA får mig att lätta lite, märkligt nog... suck ds.

Inga kommentarer: