söndag 20 februari 2011

Ett färdigskrivet inlägg!


Oj vad jag bloggar. Nästan varenda dag faktiskt. Men inläggen ligger kvar, oredigerade och avslutade mitt i en mening. Det är alltid någon eller något som behöver mig. Så inläggen blir aldrig klara. Sen när jag väl sätter mig, så känns just det inlägget inte aktuellt längre. Det har liksom gått ut i datum på något sätt. Så jag börjar på ett nytt, som inte blir färdigt. Detta inlägget ska jag lägga ut även om det inte blir färdigt. Så om det tar slut helt plötsligt, så vet ni varför.

Här hemma rullar allt på, det blir fredag och barnen kommer, det blir fredag och barnen åker. Känns som det är fredag mest hela tiden. Veckorna springer iväg. Nyss var det jul lov, sen var det helt plötsligt sportlov och nu har även det passerat och det är snart vår månad på ingång. Eller ja, i år blir det nog ingen vår i Mars, det ser åtminstone inte så ut. Massor av snö och massor av minus grader utanför...

Jag knölar fortfarande ner Ebbe i liggvagnen, stackarn. Men han sover så gott så. Det blir väl varmt när det är trångt, antar jag... Men jag vill inte byta helt till sittvagnen än. Det blir så definitivt då på något sätt. Nu har jag den ibland, måste vänja mig lite tror jag. Men Ebbe somnar så fort vagnen rör sig, så liggdelen funkar för hans del, så länge han får plats....

De andra barnen är inne på VÅR terminen och för Emils del är det sista vårterminen i mellanstadiet. Sen börjar han i högstadiet. Han är lika lång som jag nu, fast det är ju inte så svårt och komma upp i mina höjder direkt. Med andra ord, tiden fullkomligt rusar. Helt galet.


Jag då? Det går framåt för mig med. Inte som lika fort som med tiden, men det går framåt. Jag mår ganska okej. Får inte så mycket ångest längre, men humöret svänger ganska kraftigt för småsaker ibland. Jag är väldigt beroende av min sömn, sover jag dåligt svänger humöret direkt. Jag har inte så mycket resurser, står ständigt på kanten. Men jag tar ett litet myrsteg bort från kanten varje dag, sen kommer jag behöva en ordentlig knuff för att trilla över. Jag längtar dit.

Ja, det är väl så här det ser ut här just nu. Lite allmänt. Kanske skriver jag färdigt alla mina inlägg framöver, kanske inte. Vi får se. Men idag blev det åtminstone färdigt.

Inga kommentarer: