söndag 27 februari 2011

Jag är nog lite störd helt enkelt...


Störd ja, minst sagt. Ibland blir jag nästan rädd för mig själv. Allt är dock inte helt mitt fel, medicinerna gör sitt i detta fallet också. Tur att jag har något att skylla på...

Sen jag började äta mina mediciner, så har jag börjat drömma så mycket. Vilket tydligen är ganska vanligt. Vissa drömmar är så verkliga att jag ibland inte kan skilja på vad som är dröm och vad som är verklighet. Jag får verkligen tänka efter ordentligt för att försöka komma på hur det egentligen var. Det är ganska otäckt ibland faktiskt. En del drömma sitter i hela dagen och jag kan gå och tänka och känna precis som att det har hänt.

Det händer också då att jag vaknar med en låt envist dängande i huvudet. Idag var det Sean banan eller vad han nu heter och stavar sitt namn. Den där hemska jul låten han gjorde. Men det var nog för att måns spelade den igår i bilen, när vi var i Falköping på hans innebandy match. Oftast är det just såna låtar som jag inte tycker om, så jag blir lite smått irriterad för att den sitter där i huvudet och spelar på för glatta livet.

Men i förrgår tog den nog ändå priset. Undrar vad sjutton jag drömde den natten. Jag vaknade med Ronny och Ragges låt "vi ska köra, köra fort som fan". Att jag vaknade med den i skallen, var nog inte det värsta, utan det värsta var när jag kom på mig själv med att gå och sjunga den för mig själv OCH att jag kunde nästan hela texten. Jag bara stannade upp, snörpte ihop munnen och tänkte - vad sjutton är det som händer??? Strax efter kom låten "anna"upp och också, som dom också hade så himla "fin" text på. Helt fruktansvärt galet!!

Tänk er synen. Min nya fina väska, nya skor och väldigt glad sjungandes - "jag vill pöka dig, säg inte nej. Snälla rara söta Anna, säg kan du inte stanna..." Jisses Amalia...

Detta var som sagt inte första gången, det händer i stort sett varenda dag. Det enda gemensamma är att det är låtar som jag INTE tycker om. Men envist hänger dom efter mig hela dan och oftast kommer jag på mig själv att jag går och trallar ganska glatt på dom. Något måste jag ju drömma som jag inte kommer ihåg, som innehåller dessa låtar på ett eller annat sätt.

Men Ronny och Ragges låtar, dom tog nog ändå priset i alla fall... Bara titta på dom, hur dom ser ut. Det säger ju liksom allt!

Inga kommentarer: