fredag 11 februari 2011

Utskriven!

Stadsparken våren 2010

Utskriven ja, det är åtminstone så det känns. Igår hade jag min sista inbokade telefontid med min läkare. Jag har haft telefonkontakt med honom minst var tionde dag, för att kolla hur allt fungerar och hur jag mår. Igår när vi pratades vid så kom vi överens om att inbokade tider inte behövdes längre. Det har faktiskt blivit så bra nu att jag bara behöver ringa om det blir sämre eller om jag behöver nya recept. Sen har jag fortfarande kvar min samtals kontakt med Lena en gång i veckan, men just läkartider, behöver jag inte mer! Det känns nästan som när jag blev utskriven från sjukhuset, fast då gick jag ju därifrån tidigare än vad läkaren tyckte, men nu känns det som att vi är båda överens och jag känner mig utskriven på riktigt. Det känns som att fötterna står ganska stadigt på marken nu, det vinglar bara lite ibland.

Det känns så otroligt bra! Jag är verkligen på rätt väg nu. Det går uppåt och uppåt. Varje dag känner jag mig lite starkare och varje dag känner jag mig lite säkrare på att det faktiskt håller i sig nu. Och varje dag jag känner mig lite säkrare så blir jag lite gladare. Jag är äntligen på rätt väg och det kommer att förbli så!!

I övrigt är det helt vanlig lördag. Ebbe skrutten fyller ett halvt år idag. Nu äter han bara välling morgon och kväll. Han åker runt i sin gåstol och undersöker ALLT han kommer åt. Han kan nästan sitta alldeles själv och han är väldigt bra på att skälla när han inte når det han vill, eller när gåstolen har fastnat. Han rullar för fullt men han gillar inte när han ska vända från mage till rygg när han kommit utanför filten. För det gör ont tycker han...

Det är underbart väder ute men lite kallt. Barnens farmor och farfar ska ta med barnen till hopptornet och åka pulka, pimpla och och grilla korv. Så dom kommer säkerligen få en toppen dag. Jag ska passa på att intervall träna på crosstrainern och sen får vi nog arrangera fotostudio och ta kort på Ebbe 6 månader.

Ha en fantastisk lördag allihopa, för det ska jag ha!!

Inga kommentarer: