fredag 4 februari 2011

Enkelt för vem som helst, men svårt för mig...


Idag var det dax. Jag var helt enkelt tvungen att ge mig in till A6 för att leta skor till söndag. Fick inte med mig någon utan var helt enkelt tvungen att ge mig iväg själv med Ebbe. Hade det varit för ett halvårs sen hade jag inte ens reagerat över tanken, snarare tvärtom. Jag tycker alltid det är kul att åka till A6, förutom innan jul och lönehelger då förstås.

Men nu är ju allt tvärtom hur det har varit innan och det går inte jämföra på något vis. Försöker inte göra det heller, för det får mig bara att må sämre. Jag tänker att
"så här är det just nu, men det kommer bli bättre". Att åka in till A6 alldeles själv är näst intill otänkbart. Och hade det varit för en månad sen eller två, hade jag ens inte gjort det. Men idag var jag helt enkelt tvungen och det kanske var bra det, för jag är ju hemma nu OCH jag överlevde!!

Jag hittade så klart inga stövlar idag heller. Verkar vara omöjligt med mina gigantiska vader. Men vart hittar alla andra sina stövlar som har stora vader?? Nu vet jag inte vad jag ska ha för skor på söndag. Suck... Får väl leta fram något från mina gömmor, men det blir lite väl sommar aktigt då är jag rädd. Men men, det får duga.
Har inget annat val...

Besöket gick över förväntan ändå. Det sista började det bli väl mycket folk och då blev det lite jobbigt. Ebbe började skrika och svetten började rinna. Men då hade jag redan kollat igenom alla skor jag kunde hitta. Men det gick bra ända tills jag kom ut i bilen och andades ut och slappnade av, då fick jag ångest till tusen. Men det blir ju lätt så. Att ångesten hoppar på mig när jag väl slappnar av.


Nu är jag hemma och jag är så trött. Man förstår inte hur mycket energi en tripp till stan kan suga ur en när man inte är ok. Det är som att åka in till A6 med tok hög feber. Man orkar inte men man bara måste, sen när man kommer hem är man totalt slut.
Men ett plus i kanten till mig för att jag gjorde det och nu är jag nog allt några cm längre!!! Jag är faktiskt stolt över mig själv!

Inga kommentarer: