måndag 28 mars 2011

Sjukstuga var det här..

Bilden är lånad

Ja nu har maginfluensan även nått oss. Trodde nog vi skulle klara oss i år, men nej då. Här klampade den in natten mellan fredagen och lördagen och då var det Måns som började. Han fick en rejäl omgång. Han började vid halv tolv och höll på till klockan tolv dagen därpå.

Jag som brukar ha så svårt för att torka spyor redde ut det ganska bra.
Efter det har det varit lugnt och jag började lite smått hoppas på att vi andra skulle klara oss, men i natt vaknade jag flera gånger av att jag mådde illa. Var helt utslagen här på morgonen och fick börja rusa till toan samtidigt som Emil och Maja gick till skolan. Måns hjälpte mig med Ebbe och var så duktig, men sen fick jag ringa hem Jonny när jag insåg att jag inte skulle reda ut det själv.

Vid tolv ringde Majas fröken och sa att Maja inte mådde så bra. Hon hade ont i magen och var trött och blek. När hon kom hem så lade hon sig i soffan och sov. När hon vaknade klagade hon på huvudvärk och så hade hon så grymt ont i ögonen. Så jag började tro att det var feber influensan hon hade fått. Men sen när hon reste på sig så kom det. På golvet såklart.

Så ja, nu är tre av sex avklarade. Emil har med ont i magen så väntar på att han ska börja. Men hoppas verkligen Ebbe och Jonny klarar sig!! Nog för att det går över fort, men fy vad jobbigt det är när det håller på. Måns är smittfri sen klockan tolv, om man nu ska vara noga, men att han är frisk råder ingen tvivel på. Herre jisses, tagga ner pojk! Både mun och ben går i ett. Skönt att han är frisk i alla fall. Snart är det över, hoppas jag.

Vill också sända en tanke till
Linda och hennes familj i deras svåra tider. Jag har ju egentligen ingenting och klaga på om man jämför. När våren väl börjar titta fram, kan hon inte njuta av det. Hoppas hon piggnar till och får vara med ytterligare ett tag...

Inga kommentarer: