måndag 7 mars 2011

Ebbes ögon

Jag kommer på mig själv med att så ofta sitta och beundra andras barn ögon, att jag faktiskt glömmer bort mina egna barns underbara blå. Dom har ju med fina ögon, såklart.

Först ut är Ebbes.
Hans ögon är så blå, i vissa ljus. I andra ljus ser dom "vanligt grå/blå" ut. I ett tredje ljus blir dom alldeles mörkblå. Jag har nog aldrig reflekterat över det innan, att ögonen ändrar färg efter ljuset. Det gör nog så hos alla. Mina ögon ser också så där grå/blå ut. Men när man tittar närmre så innehåller mina ögon massa färger. Jonny upptäckte det först när han skulle ta en närbild på ett av mina ögon. Jag har ju sett det innan, men inte så som det såg ut på närbild. På en del kort kan mina ögon nästan se gröna ut, medan på andra är dom helt vanligt grå.

Inte förrän man studerar ett öga riktigt nära inser man hur fina ögonen faktiskt är. Dess mönster och dess färger. Gå och ställ dig i ett fönster med en spegel och titta hur ditt öga faktiskt ser ut. Det är faktiskt fascinerande! Så här kommer några bilder på Ebbes ögon i olika ljus. Ska göra det samma med mina andra tre barn. Det kommer sen bli en fantastisk tavla och sätta upp!












Inga kommentarer: