tisdag 23 november 2010

Zumba it is...





Hur allt än är, hur jobbigt allt än må vara och hur orkeslös jag än är - så måste jag träna på ett eller annat sätt... Det är så jäkla motigt när allt man bara vill är och ligga och vila, när möjligheten finns. Men då tvingar jag mig. På med träningskläderna och på med Zumba.... Kroppen mår ju inte bra. Ryggen värker och kilorna ökar. Den där medicinen gör att jag bara äter och äter och äter. Inte bra alls, så något måste göras. Jag måste börja i någon ände, varken jag vill eller inte... Och jag börjar med Zumba.

Det är något mellanting. Dansa är ju kul -i vanliga fall- träna är mindre kul, men detta i kombination fungerar ganska hyfsat. Jag kan tycka att musiken är lite enformig, och hur mycket jag än försöker, kan jag inte lära mig salsa stegen. Men jag rör på mig och zumba är bra för flåset och speciellt magpartiet, för det känns när man gör rätt kan jag lova. Mera träningsvideor som är gjort mer som dans skulle jag önska, för dansa är alltid kul.

Men vilken komedi det blir... Man får ju hoppas att ingen råkar se mig när jag likt en flodhäst försöker mig på dans som salsa och andra roliga "rör på höfterna danser", för det måste ju se fruktansvärt roligt ut. Det hade ju varit väldigt bra, om det hade roat mig lika mycket som det skulle roa andra, om dom fick se mig... Men i slutändan kommer det roa mig med. På ett annat sätt, när det - förhoppningsvis - ger lite resultat!!

Let´s Zuuuuumbaaaaaaaa!!!


1 kommentar:

nina sa...

Duktig du är som tränar, är zumba att rekomendera för hemmabruk tro? Jag hinner ju aldrig iväg för att träna, skulle va skönt att få till det hemma på dagtid då Noah sover eller nåt.. Kostar?