onsdag 6 juli 2011

Snart måndag!


Det är nu allt händer. Det är nu snart det är Måndagen den 11 juli. Det är nu allt har dragit igång. Det är nu jag är på väg att bli bättre!

Efter endast två gånger hos fysioterapiinstitutet känner jag viss förbättring i nacken. Allt tryckande och slitande med knän på mina axlar och armbågar som trycker mitt ansikte åt sidan och gräsligt smärtsam massage lång ner i bakhuvudet, djupt in i nacken - verkar har gjort verkan! Jag har dessutom köpt en RIKTIG nackkudde som jag ligger fruktansvärt skönt på.

Så är det ju snart måndag med! Hela eftermiddagen ska spendera hos ortoptisten för utprovning av glas och prisma. Glaset är ju den lätta delen, prismat är värre. Man brukar gå i månader med "prov prisma" på sina glasögon för att hitta rätt innan dom slipar in det i glasen. Nu måste jag prova ut allt på en gång, under ett par timmar. Det ska bli så skönt sen när mina ögon äntligen får vila och slippa anstränga sig så hela tiden. Jag längtar så enormt tills den dagen jag har mina glasögon i handen så jag kan inte ens beskriva det. Glasögonormen is back!

I övrigt rullar livet på. Jag står stadigt på den där berömda kanten fortfarande. Tippar så lätt över, alldeles för lätt ibland och kan fortfarande känna att dagarna känns oändliga och har energibrist till max. Finns ingen energi alls att tala om. Det här ständiga tunga tryckande huvudet gör väl sitt. Ibland mer än vad jag orkar med. Det kan vara tufft och knappt orka med sig själv när man samtidigt har fyra barn att ta hand om. Ibland känns det inte som att jag räcker till. Tänk när värken är borta och jag kan fungera som vanligt. När barnen inte behöver tassa på tå runt mig längre. Är den dagen inom räckhåll snart??

Ebbe är snart ett år. Nästa vecka är han elva månader. Vart tog detta året vägen? Han går allt mer och börjar bli så stor! Han fullkomligt avgudar sina syskon, så nu när barnen åker med sin pappa på semester i hela två veckor, kommer han tycka att det är så tråkigt här hemma. Men sen får han ju ha dom för sig själv i två veckor så det ska nog gå bra.

Sen börjar dagis inskolningen den 15 augusti. Inte alls roligt. Han är ju så liten. I två veckor innan jag börjar jobba. Men jag ska inte jobba heltid och inte jonny heller, så han kommer bara gå tre dagar i veckan. Maja börjar fritids igen men Emil och Måns ska klara sig själva (jisses amalia). Hösten kommer med andra ord bli en ny vardag, för oss alla. Spännande och se hur det kommer och gå!

Inga kommentarer: