lördag 30 juli 2011

Hyfsat stabil morgon


Idag känns det än så länge hyfsat stabilt. Ångesten har inte tagit riktig fart än och hoppas inte den gör det heller. Jag kan aldrig vara säker men jag hoppas, hoppas, hoppas...

Jonny är iväg i Tyskland med Pelle, dom åkte vid ett i natt, så jag är själv hela dagen. Trodde det skulle få mig och må sämre men än så länge funkar det ok. Otroligt skönt. Har inte ens behövt ta någon lugnande än och hoppas jag slipper. Det brukar bli sämre framåt kvällen, men idag tar jag dagen som den kommer. Kanske den sista höjningen av antideppen var bra för mig, kanske är det den som hjälper nu. Jag kan spekulera i mängder, vi får helt enkelt se. Just nu känns det i alla fall ok och det är det viktigaste!

Vi ska nog bara ta det lugnt idag. Barnen är för en gångs skull alldeles lugna. Det kan ju bero på att Måns sitter med en chips skål, Maja vid tvn, Emil spelar GTA och Ebbe sover. Det händer inte ofta att det faktiskt är lugnt med alla fyra hemma. Så jag ska passa på att njuta och hoppas dagen fortsätter i samma anda. Det har i vilken fall som helst startat bra!

Inga kommentarer: