tisdag 10 augusti 2010

Det händer något i alla fall...

Dagarna liksom flyter ihop... Jag både väntar och inte väntar. Det känns som att det skulle bli barn framåt nästa helg, samtidigt som jag undrar vart det barnet ska komma ifrån. Inte för att man kan missta sig när man slänger en blick åt mitt håll vart det barnet befinner sig just nu, men det är så overkligt att det faktiskt är så...

4 dagar kvar... inga förvärkar... lite sammandragningar ibland, men dom känns inget. Dock har "slemmisen" börjat släppa och det molnar lite mer nu än innan... Magen är kass... All mat åker liksom rakt igenom... Men vet att det var samma sak med Maja. Då släppte den 5 dagar innan BF och jag var så himla nöjd och sa saker i stil med "nu vet jag att jag iallafall inte går över tiden" ha ha, vilket skämt. Gick över åtta dagar i alla fall... Så jag vet att det inte betyder något, även om jag skulle önska det...

Det känns konstigt att det snart är "över". Att graviditeten snart är slut. Samtidigt som det är otroligt skönt att bli lite lättare och lite smidigare så blir det ju liksom "tomt" i magen... Just nu är jag bara så fruktansvärt nervös för förlossningen så jag inte kan sätta ord på det. Det går säkert bra, men ändå...

Nä hä, dax o besöka toan... IGEN!!!

1 kommentar:

Frida sa...

Nu måste jag önska dig all lycka till med förlossningen och jag hoppas du ringer mig så fort som möjligt!! Nu är tillomed jag nervös. Stor kram till dig!