söndag 8 augusti 2010

Äntligen är allt som det ska (nästan i alla fall...)

Det är en regnig söndag förmiddag. Efter två alldeles för tomma veckor är huset fullt av liv igen. Emil sitter vid datorn, Måns är med två kompisar på sitt rum, Maja leker med sin "bästis" i sitt rum och jag går med en förbaskat jobbig värk i ryggslut och magen. Men andra ord, allt är som det ska vara!! Förutom att man gärna skulle ha lite värkar då för då skulle verkligen allt vara som det ska vara... Efter att jag har gått över minst en vecka med alla barnen så tycker jag faktiskt att det är min tur att få någon dag före utsatt datum. Det är inte mer än rättvist!! Men vem sa att livet var rättvist??


Idag är det i alla fall 6 DAGAR KVAR!! Eller i värsta fall 20 dagar... hualigen!! Men med denna smärtan som jag känner mer och mer för varje dag, så känns det omöjligt att jag ska gå så länge. Det känns som jag kan räkna dagarna nu. Hoppas hoppas...


Ja detta är sista bilden. Vecka 39 + 1... Det börjar bli dax att sammanfatta graviditeten snart. Men idag orkar jag inte. Men det är nära slutet nu och det är både skönt och skrämmande. Ingen vet ju vad som väntar, ingen vet hur saker och ting kommer att bli när jag nu kommer gå in i ett nytt skede i mitt liv. Ett liv som består av fyra barn istället för tre. En ny liten människa att lära känna och älska....

3 kommentarer:

Frida sa...

Men när jag gick sa dom att om man inte fått inöm 14 dagar över tiden får man en tid för att sättas igång.. alltså fick man inte gå längre än runt 14 dagar...

Jensan sa...

det var ju det jag menade frida. Det är/var 6 dagar kvar till bf sen 14 dagar efter det... du vet 6+14=20... ;) alltså 20 dagar kvar max.

Frida sa...

haha okeeej! =D