tisdag 3 augusti 2010

Äntligen bakat


Ja, som jag bakade igår... Eftersom jag jobbar med att baka dagarna i ända, så gör jag sällan det. Någon klok person sa en gång att man inte skulle ta med sig jobbet hem, så jag har valt att lyssna på denna kloka person... Har nu varit sjukskriven sen i Mars och igår var nog första gången jag verkligen kände för att baka! Så nu har jag äntligen gjort det!

Det blev en dubbel sats med småkakor. Även om det var dubbel sats så är det ju ändå löjligt lite... Det är väl där yrkes skadan gör sig påmind. "vad blir det av det här lilla??" liksom... Kä
nns på snudd till löjligt. Fort går det med. Skillnad på och göra kakor med 5 dl mjöl i gämfört med 21 kg mjöl... Klart att jag drog till med den stösta satsen jag brukar göra, oftast är det ju "bara" runt en 8 kg.

Sen blev det 2 st tigerkakor. Testade ett nytt recept igår. Det blev riktigt bra. Saftig och god! Marmoreringen blev väl kanske inte så snygg (se - yrkesskadan igen) men den smakade i allafall gott!
Avslutningsvis blev det så klart kärleksmums. Vad är ett bak utan dom?? Tycker det är så gott. Så nu är frysen full!! Så återigen, nu kan bebis gärna komma!!

Diskmaskinen gick ju sönde
r så lägligt med. Själva baket gick ju fort, men allt diskandet... Tvi vale!! Det är inte kul alls. Bortskämd man är med den där diskmaskinen ändå. Har ringt idag och förhoppningsvis kunde han komma denna veckan, men lovade inget... Så jag hoppas verkligen att han lyckas klämma in oss, för det blir inte kul när barnen kommer hem och man måste spendera dagarna vid diskbänken...

För övrigt så jag har ja
g sovit heeeeeeeeeeeeeela natten i natt!!!

Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det var. Jag vaknade inte ens av Jonnys klocka när han gick till jobbet. Släkte vid halv två och vaknade först vid sju och behövde gå på toaletten. Somnade om lika fort och sov till halv tio. Helt underbart skönt. Vet att jag skrev tidigare att - snälla bara en natt.... Men när man väl har fått sova en natt så vill man ju ha mer, såklart. Så nu hoppas jag att jag får sova lika gott i natt!! Om inte, så får jag väl baka i morgon igen.

Nu ska jag till MVC! 38
+ 3 idag, hoppas verkligen inte bebis har växt för mycket... Jag vill inte ha en jätte klump!





1 kommentar:

Nina sa...

Men åhhhhhh vad gott det seeeeer uuuuut dåååå!!!!! Duktig du är som orkar baka nu. 8 dagar kvar ser jag..... nu får de komma snaaaaart =)
Jisses vad dina grabbar är lika dig och din dotter är u söt som socker!! Jättefina alla tre =)