söndag 21 mars 2010

"Så blev lejonet förälskat i lammet...


...och jag blev förälskad i filmen..."

Sov för länge idag. Åt frukost framför tv:n. Steg 2 i min "ta hand om mig själv vecka" blev att kolla på Twilight, igen... Jag har förälskat mig i den filmen och vet inte hur många gånger jag sett den nu. Jag gillar stämningen, mystiken, musiken och deras sätt att se på varann... Det är förbjudet men det går bara inte att låta bli... och all denna kärlek som inte existerar på annat än film, men ändå... Jag kan inte tröttna på den, det går verkligen inte. När den först kom ut på bio så var jag inte sugen alls på att se den. Kändes inte som min stil, alls... Vampyrer?? Men sen när Alex Schulman (lr hur i hundan han nu stavar sitt namn?) gav den bra betyg och pratade om hur dom glittrade i solen, ja, då blev ja såklart nyfiken, han som sågar allt annars... Jag blev kär i filmen efter 10 min. New moon är också bra, men inte som den här...

Igår var vi i Linköping hos sambons syster. Skönt och komma iväg lite. Även om det är jobbigt och åka bil när det är soligt ute, det blir ju inte bättre i huvudet direkt. Men kan ju inte gå här inne varje dag från morgon till kväll heller... På kvällen kollade vi på bröllopsfotografen och hade det lugnt och skönt, precis som denna morgonen har varit. Nu ska jag spackla så mycket jag orkar i sonens rum. Vila en stund. Sen är det innebandy!! Hoppas det går bättre för hide-a-lite än vad det gjorde i fredags.

Inga kommentarer: