tisdag 23 mars 2010

En dålig "huvud" dag...


Har en riktigt dålig huvudvärksdag idag. Sitter jag gör det ont, blundar jag gör det ont, ligger jag gör det ont, kollar jag på tv gör det ont, sitter jag här gör det ont... Men andra ord - det spelar ingen roll vad jag gör för det gör förbannat ont i vilket fall... Men får skylla mig själv för den bandymatchen satte sina spår. Skulle varit hemma och tagit det lugnt igår, men det kom ett tillfälle då jag fick vara social i flera timmar (!) med en trevlig vän och då fick det vara värt det. Misstänkte att det skulle bli så här idag, men som sagt, det var värt de.

Det blev en fika i Habo. Vilken uppryckning dom har gjort. Mysigt och hemtrevligt. Inte speciellt dyrt heller. Där kan man lätt sitta länge... och så har dom en kaffe maskin med, vilket jag missade, såklart. Men anar att det blir fler turer dit så jag hinner med det också. Sen blev det lunch på jobbet. Vilket också var trevligt då vi blev ytterligare en i sällskapet. Så skönt och få prata och umgås lite, för det blir allt för sällan när man mår så här...

Imorgon blir det ultraljud, för tredje gången... Hoppas h*n tänker visa sin bästa sida då så att man får se att allt faktiskt ser bra ut. Jag slutar väl inte oroa mig för det ändå, men det skulle kännas lite bättre. Funderar ju på hur min värk och tablettknaprandet påverkar den lilla för den/det påverkar ju mig, mer än någonsin, så på något sätt måste det ju påverka den lilla i magen med... Mvc försöker lugna mig på alla tänkbara sätt, men det hjälper tyvärr inte...

På tal om tabletter så ska jag ta en omgång till nu och sen blir det ligglägen igen... Sen hoppas jag att jag känner mig lite bättre och det regnar lite mindre så jag kommer ut på en liten promenad. Sen, i morgon, då är det säkert bättre...

Inga kommentarer: