fredag 19 mars 2010

En grå fredag förmiddag...

Så var det äntligen fredag... Varannan fredag är en bra fredag eftersom barnen byter hem på fredagar. Så när de kommer är det ÄNTLIGEN FREDAG och idag är det bara fredag, vilken dag som alla andra. Bara lite tommare, för tomt blir det... Deras rum står tomma och tysta. Våran fruktansvärda "bråkiga" onsdag saknar jag med, men det blir ju så... Men vet att dom har det bra hos sin pappa och vet att dom längtar efter oss båda, så för barnen är alla fredagar lika bra, dom får ju träffa den som dom har saknat, och det är det man får tänka på när man blir lite egoistisk och sentimental...

Det blir en "ta hand om sig själv vecka" med start från nu...

Tänkte börja den med och åka ner och göra något åt mitt hemska hår. Känns som att håret är lika trött på vintern som jag. VI behöver sol och värme... Vill sitta och njuta i lä vid en solvägg med kaffe i handen, vill känna lukten av riktig vår, men snart är vi ju där. Säkert kommer man glömma av sig då och inte njuta iaf. För vet hur bra jag är på det, att bara längta vidare till nästa "sak" att längta efter... Det där med att leva i nuet är något jag måste lära mig tror jag...

Efter klippningen blir det och köpa ett kvalkort till innebandyn, för nu måste man vara på plats när HIDE-A-LITE tar sig upp i superligan igen!!

Inga kommentarer: