torsdag 18 mars 2010

Hej Världen!!!

Det är så mycket i mitt liv just nu som är "början på något nytt" så efter mycket läsande och sökande så bestämde jag mig för ytterligare något nytt - en blogg... Har nog alltid tittat lite snett på alla bloggare för det första som dyker upp innanför pannbenet vid den tanken är blondin Bella eller någon fjortis som "ventilerar" kill- och kläd-bekymmer på ett opersonligt sätt. Men har också några bloggar som jag faktiskt läser, som jag väntar otåligt på nästa inlägg för att jag bara är nyfiken. Eller för att jag helt enkelt är intresserad av innehållet på ett personligt sätt för att den kanske berör mig. Vart denna bloggen hamnar i andras medvetande vet jag inte. Men har ett stort behov av att ventilera just nu och kanske kan jag tillföra något som berör någon annan. I så fall är det ju roligt. Sen är det en möjlighet för mina nära o kära att följa min nya resa ett halvår framåt, för ibland orkar jag bara helt enkelt inte umgås... så just nu antar jag att denna blogg kommer att innehålla mina tankar och funderingar om i stort sett allt och om min nya resa som jag nu har kommit halvvägs på kommer säkerligen hamna i fokus. För den är spännande och ibland även "tok jobbig".

Min nya resa...

Ett nytt liv växer så det knakar inom mig nu och jag har snart kommit halvvägs. Den här tiden, fram tills idag, har varit dagar med blandade känslor. Men äntligen börjar jag känna den riktiga glädjen att h*n faktiskt växer och existerar där inom mig. Jag är väldigt duktig på att fundera på vad folk tycker, tänker och säger om mig. Eftersom vägen hit har haft många och kraftiga svängar så tycker folk väldigt mycket, och det får dom... och jag måste lära mig att det här är mitt liv och detta är den väg jag har valt och om det inte passar just dig, ja då är det väldigt tråkigt, men för mig passar det väldigt bra! Jag gillar läget och solen skiner för alla som ser den!

Inga kommentarer: