måndag 18 april 2011

Vår och påsk vecka!


Äntligen kan man börja känna att det är vår "på riktigt". Solväggen börjar värma så underbart skönt och det är verkligen skönt att vara hemma nu. Jag klarar dock inte av att vara så mycket i solen då mina ögon krånglar. Jag är ljuskänslig i vanliga fall, men nu är det ännu värre. Så mina solglasögon sitter på för det mesta nu när jag är ute och går, även om det är molnigt, men det är ett måste.

Våren må vara skön, men varför är det alltid då förkylningar och elände härjar som mest? Måns har ju varit förkyld länge och fick öroninflammation till slut. Ebbe har också varit förkyld länge och varje dag tror jag, att mer förkyld än så här, kan han inte bli, men varje dag så bevisar han mig motsatsen. Inte undra på att han är gnällig. Maja och Emil är med förkylda, men deras har inte varit så långvarit, än. Hoppas inte det blir det heller.

Påskveckan har nu börjat, med rätt väder med. Barnen kommer på fredag så dom är hemma över påsk. Men vi har inga planer alls på vad vi ska göra. Vår familj/släkt är inte särskilt stor, om man inte räknar alla barnen jag och syrran klämt fram, men vi firar inte särskilt mycket ihop i alla fall. Lite synd, men känns som vi glider ifrån varann allt mer och mer. Kanske är det just därför, för att vi blir många med barnen, jag vet inte, men det känns i alla fall lite trist ibland. Sen kommer jobb och allt annat emellan dessutom. Ibland kan jag bli så avundsjuk när jag ser på utländska familjer som är så tajta trots att dom är många. Kanske har jag svårt att inse att jag faktiskt är vuxen nu, att jag borde ta tag i det hela och bjuda hem alla till mig, men ibland vill man så gärna vara liten igen. Maja fyller år nästa vecka med, så kanske borde man passa på och fira henne till påsk. Skulle ju vara perfekt. Tål och fundera på, men behöver väl bestämma mig fort, för det är inte många dagar kvar. Skriver absolut inte detta för att såra någon, bara ett konstaterande av hur det är hemma hos oss.

Påsk eller inte, solen lyser och jag sätta mig med solglasögonen en liten stund på baksidan. Sen när Ebbe har vaknat och ätit blir det långpromenad. Förra veckans viktminskning på 1,2 kg måste fortsätta, så det är bara att knalla på.

Inga kommentarer: