söndag 3 april 2011

ÄNTLIGEN!!!


Ja det var då *...* på tiden att det gick åt rätt håll på vågen idag!! Första veckan stod jag ju stilla, exakt på samma gram som veckan innan. Ja, det kunde jag ta, även om det kändes lite surt. Andra veckan hade jag ju en riktigt jobbig vecka psykiskt och följde inte programmet alls, vilket gjorde att jag gick upp 1.7 kg.
Då var det tufft och gå hem. Men jag hade inget val, var ju tvungen och fortsätta, planerade om och gick in i ny vecka. Skrev upp allt, höll mig till mina points och använde inte mina motions points alls. Så äntligen gav det resultat. 1.8 kg neråt! ÄNTLIGEN!! Fick så mycket beröm och det kändes riktigt bra.

Men så var det typiskt nog inget möte idag, så åkte till Habo nu ikväll och var med på mötet där. TUR DET! Fick lära mig massa nytt som jag faktiskt inte visste om träning och motion. Fick lära mig att promenader faktiskt var det som brände mest fett. Så nu känns det mer motiverat att fortsätta mina rundor med Ebbe i vagnen. Men jag kan ärligt säga, att gå med 35 kilos övervikt härifrån runt sjön och hem igen är jobbigt.
Riktigt jäkla skit jobbigt är det. Det är tungt - på riktigt. Men jag bränner ju massor har jag lärt mig idag. Så jag ger inte upp, det ska bli fler och fler rundor, allt efter kilona lättar.

Så efter kvällens möte, veckans viktminskning och vårfåglarna utanför fönstret, så går jag in med massor av motivation i en ny viktväktar vecka!! HEJJA MIG!!

Inga kommentarer: