måndag 11 april 2011

Det är VÅR!!

Ja idag är det sannerligen vår - på riktigt!! VÅR VÅR VÅR, HÄRLIGA VÅR!! Det är så otroligt skönt att jag inte ens kan beskriva det i ord. Aldrig har våren känts så välbehövlig som nu! Jag behövde verkligen det. Bagateller som att Ebbe är dunderförkyld och har skrikit nästan hela nätterna eller att jag inte har gått ner ett gram på mina fyra veckor som viktväktare, känns idag avlägset. Jag har följt programmet och tyckt det gått jätte bra, men vågen säger en annan sak. Märkligt det där. Men idag gör det ingenting. Det finns inte i min värld att avbryta, jag har inget val, jag måste fortsätta. Troligtvis är det mina mediciner som spökar, så jag har utan att rådfrågat farbror doktor gått ner till halv dos. Jag måste helt enkelt testa. Blir jag sämre så är det ju bara att öka igen.

Ebbes förkylning är bättre. Han är nog dessutom den enda bebis som kan snyta sig själv. Fast inte så där planerat när man har ett papper redo, utan känner han något i näsan så bara han snyter, snyter och snyter tills det är ute OCH mer där till. Ha ha, han är så tokig när han åker runt i sin gå stol och fräser så mycket han bara kan. Äckligt? Ja det är väl det, men efter fyra barn är man ganska härdad. Jag som mamma tycker bara det är bra att det kommer ut, han mår ju mycket bättre då.

Men idag gör ingenting faktiskt ingenting alls. Jag har varit ute, jag har gått och gått, jag har njutit av varenda sekund. Jag har inte ens satt på min MP3 när jag har gått, utan fåglarnas kvitter har räckt bra för att knalla på. Vi har helt enkelt haft en riktig BRA DAG idag!! Bättre än så här blir det nog inte. Så jag fortsätter med mina points och tycker det funkar bra. Nästa vecka ska jag ha ett personligt samtal med min konsulent så får vi se vad hon säger.

Men idag, duger det jätte bra - att bara vara jag - precis som jag är!!

HEJJA MIG OCH HEJJA VÅREN!!!

Inga kommentarer: