fredag 15 april 2011

Ebbe 8 månader!





Nu har plutten blivit 8 månader och 3 dagar. Tiden går så himla fort, vart har alla månader tagit vägen?? Jag kan ibland känna mig ledsen över att så många månader gick åt att fightas med mitt mående, att jag inte hann och njuta av den där första bebis tiden som jag hade velat göra. Men mitt i allt skrikande hade jag nog inte kunnat njuta på det sätt jag hade föreställt mig ändå. Men vi har en hel sommar framför oss, det är bara att njuta på - årets bästa tid är ju framför oss!!

Ebbe kryper, än så länge inte i racerfart - TUR!! För vi har inte hunnit barnsäkra så mycket än. Sen ställer han sig även upp om han kommer åt något lämpligt. I sängen är det perfekt och ta tag i spjälorna och dra sig upp. Stor han bli fort - Ebbe skrutten. MEN han är ganska gnällig ändå och jag vet inte varför. Kanske för att han vill så mycket mer än vad han klarar av, jag vet inte. Han ska aktiveras hela tiden om han ska vara nöjd, men det går ju inte alltid. Hoppas det blir bättre allt efter han börjar ta sig fram.

Lite kort på Ebbisen blev det den dagen i veckan då det var så otroligt skönt ute. Syrran gick förbi med sin lilla Embla och Maddes hund som jag dessvärre inte har lärt mig namnet på (sorry!) tror det är Kingston, men är långt ifrån säker.


ÅH, puss på lilla munnen...








Somnar så gott ute i vagnen!














Inga kommentarer: