söndag 12 december 2010

På rätt väg...


Ja, det är väl det jag är när jag börjar känna igen mitt pyssel-jag. För det är ju sån jag är, egentligen. Jag har bara glömt bort det någonstans på vägen. Mitt jobb har tagit så mycket av mitt pyssel-jag, att jag inte velat göra något mer när jag väl kommit hem. Sen ju mer trött jag har blivit och ju längre ner jag har sjunkit, desto mer av mitt "riktiga" jag har försvunnit. Men att jag känner lusten att pyssla igen, gör att jag känner att jag är på rätt väg.

Så idag har jag börjat med julgodiset. Imorgon ska jag sätta ihop mitt pepparkakshus.


Har funderat mycket på det med
"jag". Mitt eget jag. Om jag skulle få välja och göra vad som helst, för min egen skull. Något som jag verkligen tycker är roligt, bara för mig, vad det då skulle vara? Jag har lite svårt att komma på det. Det bevisar väl hur mycket jag glömt bort mig själv. Men jag kommer tillbaka, snart. Jag behöver bara lite mer tid, sen kommer jag igen, igen!









Inga kommentarer: