söndag 26 december 2010

En ny fortsättning


Som man brukar säga efter julen - god fortsättning -! Om det inte var bra innan då, vad säger man då? Bättre fortsättning?? Jag vet inte riktigt vad jag ska säga till mig själv men - en ny fortsättning - tycker jag låter bra! Det är nu jag ska vända om tankarna, tänka rätt, allt negativt ska vändas till positivt. Tänker jag att "det kommer jag aldrig fixa" tänker jag istället "det kommer jag fixa bra!" Skulle det sen bli något slags misslyckande, så får jag väl tänka att det det kommer bli bättre nästa gång. Det viktigaste är att jag försökte.

Jag ska sluta med mina mediciner eftersom dom inte verkar ha någon effekt på mig. Dom gjorde mig ju sämre istället för bättre, sen fick jag ytterligare mediciner för att ta bort effekterna av den första medicinen. Krångligt? Jag vet. Det är en himla soppa det här med mina mediciner. Därför ska vi nu pröva att ta bort dom och se om det blir bättre. Annars ska dom pröva en annan sort. Vi får se hur det går. Huvudsaken är att jag får sova ordentligt så ska det nog lösa sig. En medicinsort är redan borta och den andra ska jag börja minska sakteliga i morgon.

Julen har varit bra. Trots att jag saknade mina barn, som firade med sin pappa detta året. Det är otroligt tomt på julafton utan dom. Vi hade lite mys på morgonen och sen bytte vi julklappar och åt lite gott. Sen när dom åkte vid halv tre, satte vi oss i bilen ner till Hjorted till Jonnys föräldrar och det blev även besök för Ebbe hos farfar Ebbe. Inte alla dagar det är två stycken Ebbe i samma rum! Det var i alla fall trevligt, trots att det blev en massa farande mellan de olika hemmen. Hela Jonnys familj är helt underbara så det blev, trots allt, en fröjdefull jul - även om jag saknade mina andra tre barn, och resten av min familj, såklart!

Så - god fortsättning till alla där ute och - en ny fortsättning till mig!!!

1 kommentar:

Frida sa...

Fina du! Du har haft mycket som går imot dig detta året. Tänker på dig och jag hoppas verkligen det repar sig snart. Stor kram till dig kära sis!