söndag 19 september 2010

Fototävling


Eftersom jag tycker det är så kul att fotografera, hellre än bra, så tänkte jag vara med i en fototävling i Pennys blogg.

Mitt bidrag blir denna bilden då den betyder mycket för mig. Temat är KÄRLEK. Vet att det kan vara jobbigt ibland för syskonen, när det kommer en ny liten familjemedlem, för det blir ju konkurrens för deras del. Konkurrens om mammas tid. Säkert konkurrens även om mammas kärlek. Även om jag vet att det finns kärlek i mitt hjärta så det räcker till alla mina barn, så är det inte alltid lätt att förklara det för dom. För det kanske inte alltid känns så för syskonen, även om man gör sitt bästa.

Men denna bilden säger så mycket om hur nära syskonen faktiskt är eller kan vara. Det är Emil och Ebbe som myser en lördags eftermiddag i soffan. Ebbe somnade så gott hos Emil, för första gången, och Emil sitter och håller hans hand. Det värmde så i hjärtat och se dom. Kvaliteten är inte den bästa på detta kortet, för jag ville så gärna fånga just det där ögonblicket när Emil satt så nära, att jag inte hann och ställa in så mycket. ISO talet är tok för högt tex, därav den grumliga (den ska ju såklart vara suddig, men inte grumlig...) bakgrunden. Men det är inte det som gör den här bilden, utan det är känslan. Deras händer är det första man ser, men sen när man tittar lite till så ser man både Emil och Ebbe i bakgrunden. Därför valde jag denna, framför en som är mycket bättre i kvalitet. Visst skulle man kunna arrangera en likadan bild för att få den bättre, men den bilden skulle inte betyda samma sak. Denna bild är kärlek för mig!!

Om ni är sugna på att kika på bloggen och tävlingen så klicka här så kommer ni dit direkt.

Önska mig lycka till!

1 kommentar:

Dalkullan Penny sa...

Hej

Vad roligt att du vill delta och blir jätte glad att du gillar min nya fotoblogg =)

Måste säga att din bild är verkligen gripande och vacker. Har man barn själv så känner man för bilden, vilket jag har =)

Lycka till i tävlingen och du är hjärtligt välkommen tillbaka

Om du vill kan du följa den via följarknappen jag har där inne =)

Ha det bra!

Penny